خانه‌ای برای صاحبان ایده

خانه‌ای برای صاحبان ایده


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 47583
در سال 1396 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در بلوار کشاورز تهران خانه‌ای تاسیس شد تا با کمک مربیان و مشاوران حرفه ای و جوان به خانه‌ای برای نوآوری تبدیل شود. "خانه نوآوری" پس از دو سال توانسته است با برگزاری بیش از 130 رویداد و کارگاه آموزشی، تعداد قابل توجهی از استارتاپ‌های نوگرا را به سرمایه گذاران معرفی کند.

 

 

 

ابتکار عمل و انجام کاری که پیش از این انجام نشده و در قالب‌های معمول و مرسوم اداری قابل تعریف نیست، همیشه با چالش و ریسک مواجه است‌. تشکیل خانه نوآوری یکی از همین دست اقدامات است که توانست پس از مدتی جایگاه و امضای خود را در زیست بوم رو به توسعه خلاقیت و نوآوری ایران، تثبیت کند.

این مرکز در ابتدای کار با پذیرش 43 استارتاپ توانست با حمایت مشاوران و منتور(مربی) های حرفه‌ای تعداد 10 استارتاپ را به سرمایه گذاران معرفی کند تا بتوانند ایده‌های خود را به مرحله تجاری‌سازی نزدیک کنند. این مجموعه با سرمایه گذاری بر روی تنها 4 استارتاپ توانسته است بیش از 40 میلیارد تومان، ارزش خلق کند.

 

آموزش

ذهن‌های خلاق و درخشان و صاحبان ایده، نیاز به آموزش و راهنمایی دارند. بر این اساس، خانه نوآوری، علاوه بر حمایت از استارتاپ‌ها، نسبت به جذب و آموزش کارآموزان نیز اقدام کرده است.

این نهاد نوآوری در سه گروه کاری مختلف، نیروی داوطلب و علاقه‌مند می پذیرد‌. این افراد پس از آموزش یا در تیم‌های کاری خانه نوآوری جذب می‌شوند و یا در فضای کاری خارج از خانه نوآوری، علایق خود را دنبال می کنند. این نهاد همچنین برای افردی که صاحب ایده هستند ولی تیم کاری در اختیار ندارند و یا حتی برای متقاضیانی که تنها به خاطر کنجکاوی به این زیست بوم مراجعه کرده‌اند، برنامه ریزی آموزشی انجام داده است.

تا کنون بیش از 150 نفر در قالب کارآموز و تجربه گرا در این مرکز آموزش دیده اند و یا جذب شده اند. این آمار علاوه بر تعداد استارتاپ‌های است که در این مرکز تاسیس شده‌اند و رشد یافته اند.

 

خانه نوآوری، یکی از گزینه‌های است که اگر ایده‌‌ی خوبی دارید و می‌خواهید کسب‌وکار جدیدی را شروع کنید، از شما حمایت می‌کند تا ایده‌تان را به کسب‌وکار سود آور نزدیک کنید.

این مجموعه همچنین امکاناتی را برای حمایت مالی از ایده‌ها و ایجاد ارتباطات گسترده برای نوآوران و شرکت‌های مستقر در این مجموعه فراهم ساخته است.

 

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

اخبار مرتبط :

مصاحبه با مدیر عامل خانه نوآوری

خلاقیت چیست ؟

اگر آرزوهای بزرگ کاری دارید؟

مهدی صداقت مدیر خانه نوآوری از دغدغه‌اش می‌گوید

 

 

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم