دانش بنیان‌ها با حفاظت از فناوری‌های نوآورانه خود آشنا می‌شوند

دانش بنیان‌ها با حفاظت از فناوری‌های نوآورانه خود آشنا می‌شوند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 51191
«مالکیت فکری تا تجاریسازی» عنوان کمپی است که توسط کانون پتنت معاونت علمی برگزار می‌شود تا محققان و فناوران با نقش پتنت در حفاظت از فناوری‌های نوآورانه و تجاری‌سازی آنها آشنا شوند.

این دوره به مدت سه روز از 24 تا 26 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود. برگزاری آن فرصتی است تا شرکت‌های دانش بنیان و علاقمندان به حوزه مالکیت فکری با مفاهیم اولیه این حوزه آشنا شوند.

آگاه سازی نوآوران و مخترعان در خصوص مالکیت فکری و اهمیت آن یکی از اقداماتی است که در کشورهای گوناگون در حال توسعه است. برگزاری این کمپ نیز ایجاد فرصتی برای شرکت‌های دانش بنیان است تا با اهمیت پتنت و ثبت اختراع برای تجاریسازی محصولات فناورانه خود و ورود آن به بازارهای بین‌المللی آشنا شوند.

لزوم مدیریت دارایی‌های فکری، شرایط حفاظت، معرفی برخی پایگاه‌های جستجو و استراتژی‌های جستجو، مسیر ملی حفاظت از اختراعات، پیمان همکاری ثبت اختراع (PCT)، حفاظت از اختراعات در اداره ثبت اختراعات آمریکا (USPTO)، دعاوی حقوقی و نیز معرفی خدمات کانون پتنت برخی از محورهایی این رویداد است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کانون پتنت معاونت علمی مراجعه کنند.

این رویداد با همکاری صندوق نواوری و شکوفایی و کانون پتنت معاونت علمی برگزار می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم