دانشگاه به محل تاسیس شرکت‌های حوزه لیزر تبدیل شده است

دانشگاه به محل تاسیس شرکت‌های حوزه لیزر تبدیل شده است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 47587
ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت سعی کرده است تا با حمایت از مراکز علمی و تحقیقاتی دانشگاهی و شرکت‌های برآمده از دانشگاه‌ها، با تجاری سازی علمی، زمینه هر چه بیشتر، پیوند لیزر، فوتونیک و صنعت را فرهم سازد.

 

 

شرکت تک فام سازان طیف گستر با مدیریت سید حسن توسلی از جمله شرکت‌های است که توسط دانشجویان و هیئت علمی پژوهشکده مرکز لیزر و پلاسمای شهید بهشتی تاسیس شد.

به گفته مدیر عامل این شرکت، نزدیک به 80 درصد از تیم تحقیقاتی و اعضای شرکت،را دانشجویان و اساتید این مرکز تشکیل می‌دهد .

تولید دستگاه میکروسکوپ رامان از جمله دستاورد‌های این شرکت بود که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شد.

مدیر عامل این شرکت در این‌باره گفت: در حال حاضر، در مرکز رشد وابسته به دانشگاه شهید بهشتی مستقر هستیم و تلاش داریم با شناسایی نیازهای مختلف در حوزه صنعت، پاسخ‌های فناورانه‌ای را برای آنها پیدا کنیم. حوزه لیزر و پلاسما ، بسیار گسترده است و کارهای بر زمین مانده قابل توجهی در این زمینه وجود دارد که باید انجام گیرد.

 

شرکت نور آبی لیزر، دیگر مجموعه‌ای است که در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی مستقر است و تولیدات متنوعی در حوزه لیزر به متقاضیان عرضه کرده است.

عربانیان مدیر عامل شرکت نور آبی لیزر در این‌باره گفت: برچسب‌های امنیتی ضد جعل  و تقلب از جمله تولیدات این شرکت است که با استفاده از نانو ذرات تولید شده است.

وی ضمن اشاره به استفاده از فناوری لیزر در این شرکت افزود: تولید برچسب شناسایی اصالت کالا در داخل  و تولید دستگاه طیف سنج قابل حمل از جمله دیگر محصولاتی است که تولید آن در داخل نیاز به واردات آن را کاهش داده است.

این شرکت نیز توسط تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شد و هم اکنون در مرکز رشد و مجموعه پژوهشی این دانشگاه فعالیت دارد.

 

در حال حاضر هر روز بر تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیانی که در دانشگاه تاسیس شده‌اند افزوده می‌شود. لیزر و فوتونیک از جمه فناوری‌های نوظهور و آینده‌داری هستند که مورد توجه قشر دانشگاهی و خلاق کشور قرار گرفته است‌.

 

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

پایان پیام/33

اخبار مرتبط:

برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت

 60 طرح‌ فناورانه حوزه لیزر و فوتونیک حمایت می‌شود

حمایت ستاد لیزر از طرح‌های حوزه فوتونیک

پاویون شرکت‌های فناور لیزر و فوتونیک برگزار شد

کارگاههای آموزشی فناوری‌های فوتونیک حمایت می شوند

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم