دانش‌آموزان آخرین دستاوردهای علمی نانو فناوری را ارائه می‌دهند

دانش‌آموزان آخرین دستاوردهای علمی نانو فناوری را ارائه می‌دهند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69147
جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو برگزار می‌شود تا تجربه‌ای تازه برای دانش آموزان باشد و آینده‌ای روشن را پیش روی این حوزه قرار دهد.

ترویج و آموزش یکی از سرفصل‌های سند راهبردی توسعه فناوری نانو در کشور است. پس برگزاری این رویداد در این حوزه گامی برای گسترش این موضوع محسوب می‌شود.

برگزاری این رویداد بستر جدیدی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان در حوزه فناوری نانو ایجاد می‌کند و جریان آموزشی را میان دانش آموزان به راه می اندازد. ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری این رویداد حمایت می‌کند.

 

زمینه سازی برای ترویج فناوری نانو و آشنا کردن جامعه دانش آموزی با مفاهیم فناوری نانو، هدایت دانش آموزان به سمت آموزش پژوهش محور، شناسایی استعدادها و توانمندی‌های بالقوه دانش آموزان کشور و برنامه ریزی برای توانمندسازی آنها و طراحی ایده‌های خلاقانه در زمینه فناوری نانو در سطح دانش و اطلاعات دانش آموزی از اهداف برگزاری این رویداد است.

یازدهمین جشنواره دانش آموزی فناوری نانو در 4 محور آب و محیط زیست، انرژی، سلامت و بهداشت، مواد غذایی و کشاورزی برگزار می‌شود.

باشگاه نانو برگزار کنننده این رویداد است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت آن مراجعه کنند.

همچنین کارسازه، ایده پردازی، مقاله، طراحی محصول، محصول نرم افزاری آموزشی، بازی و سرگرمی و آثار هنری بخش‌های گوناگون جشنواره هستند که بر اساس مسیر تبدیل ایده به فناوری انتخاب شده‌اند.

هدف از انتخاب این بخش‌ها این است که دانش آموزانی که در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس و پژوهش‌سراها مشغول به فعالیت در حوزه فناوری نانوهستند، در هر مرحله ازاین مسیر که قراردارند، بتوانند در این جشنواره دستاوردها و فعالیت‌های خود  را ارائه کنند.

این جشنواره فرصتی برای دانش آموزان علاقمند به تحقیق و پژوهش در حوزه‌های گوناگون فناوری نانو و به نمایش گذاشتن نتایج فعالیت‌های پژوهشی آنها است.

علاقمندان تا 15 مرداد ماه برای ثبت نام و ارسال طرح‌های خود برای حضور در این جشنواره فرصت دارند. این جشنواره مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

اخبار مرتبط:

* ۳۱ برگزیده المپیاد دانش‌آموزی نانو معرفی شدند

* حمایت ۴۷ میلیاردی ستاد نانو از محققان نانویی

* محصولات نانو ایران ساخت به 45 کشور صادر می‌شود

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم