دانش‌آموزان با دستاوردهای صنعت چاپ سه‌بعدی آشنا شدند
در نمایشگاه چاپ سه‌بعدی؛

دانش‌آموزان با دستاوردهای صنعت چاپ سه‌بعدی آشنا شدند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 23225
استقبال دانش‌آموزان با حضور پررنگ آنان در نخستین نمایشگاه چاپ سه‌بعدی یکی از ویژگی‌های نخستین روز برگزاری این نمایشگاه بود.

استقبال دانش‌آموزان با حضور پررنگ آنان در نخستین نمایشگاه چاپ سه‌بعدی یکی از ویژگی‌های نخستین روز برگزاری این نمایشگاه بود.

به گزارش ستاد خبری نخستین نمایشگاه چاپ سه بعدی، چاپ سه‌بعدی از امروزه یکی از فناوری‌های اولویت‌دار دنیاست که  با رشدی فزاینده، به‌سرعت در حال یافتن جایگاه خود در صنایع گوناگون است، به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان، انقلاب صنعتی چهارم را متعلق به این حوزه می‌دانند. ایران نیز با شناختی صحیح از ضرورت و نقش این فناوری در اقتصاد، با برنامه ریزی های پایه ای و آموزش های بنیادی به این حوزه ورود پیدا کرده است .

حضور دانش‌آموزان در افتتاحیه نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه‌بعدی کشورمان، یکی از ویژگی‌های این مراسم بود که می‌توان آن را نویدبخش این مسأله دانست که اگرچه فاصله ما در این حوزه با سایر کشورها زیاد است ، اما امید به آینده‌ای روبه رشد در این حوزه به کمک ظرفیت نیروی انسانی جوان وجود دارد.

وجود غرفه‌هایی‌که محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان فعال این حوزه را به نمایش گذاشتند گواه دیگری بر این مدعاست. با وجود این‌که این فناوری، هنوز در کشورمان رشد چشمگیری نداشته است اما حضور این شرکت‌ها و ارائه دستاوردهایشان، نشان از پیشرفت و ارتقای این حوزه در آینده‌ای نزدیک دارد.

فضای اختصاص یافته از سالن اجلاس سران، به سازندگان چاپگر‌های سه‌بعدی اختصاص دارد که روز گذشته، با تست و ارزیابی کیفیت و کارآمدی دستگاه‌های خود، رقابتی را آغاز کردند و در نخستین روز این نمایشگاه با تست سرعت، به رقابت خود ادامه می‌هند.

رقابت میان بیش از 15 سازنده‌ی چاپگرهای سه‌بعدی ایرانی ادامه می‌یابد تا در روز پایانی نمایشگاه، بهترین چاپگر تولید فناوران ایرانی از حیث سرعت و کیفیت معرفی شود.

شاید در کشورمان فاصله با سایر کشورها زیاد باشد، اما این رویداد و استقبال صورت‌گرفته از آن نشان داد ظرفیت بالقوه‌ بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد که می‌بایست به آن بها داد. در واقع، نیاز است دولت حمایت و توجه جدی به بخش خصوصی را افزایش دهد تا با رشد سرمایه‌گذاری، ایده‌های خلاقانه بیش‌تر نمایان شوند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه چاپ سه‌بعدی و مسابقه بهترین چاپگرهای سه‌بعدی ایرانی، با رقابت بیش از 16 شرکت فناور ایرانی فعال در صنعت چاپ سه‌بعدی و حضور بیش از 30 شرکت داخلی و خارجی فعال این حوزه از 11 تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی میزبان علاقمندان است.

 

پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم