دانش‌آموزان برای حضور در دهمین دوره المپیاد نانو حمایت می‌شوند

دانش‌آموزان برای حضور در دهمین دوره المپیاد نانو حمایت می‌شوند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 41817
ستاد توسعه فناوری نانو معاونت‌علمی و فناوری ریاست جمهوری از آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حضور در دهمین دوره المپیاد نانو حمایت‌های ویژه می کند.

 

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت‌علمی و فناوری ریاست جمهوری از آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حضور در دهمین دوره المپیاد نانو حمایت‌های ویژه می کند.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در راستای ترویج و آموزش گسترده علوم و فناوری نانو در سطح دانش‌آموزی از برگزارکنندگان دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی آمادگی المپیاد نانو حمایت می‌کند.

 

این آموزش‌ها پیش از برگزاری المپیاد و برای آماده‌سازی داوطلبان توسط نهادهای ترویجی و مراکز آموزشی فعال سطح کشور در ده سال گذشته با راهبری «باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو» انجام شده است.

 

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی به‌منظور ارج نهادن به تلاش این مراکز در ترویج و آموزش نانو به دانش آموزان، حمایت‌هایی را در نظر گرفته است.

 

 

حمایت از برنامه‌های ترویجی/ آموزشی دانش‌آموزی

نخستین حمایت ستاد توسعه فناوری نانوی معاونت علمیکارگاه‌های آمادگی المپیاد دانش‌آموزی نانواست. این کارگاه‌ها هرساله باهدف آشنایی و آماده‌سازی داوطلبان برای شرکت در آزمون مرحله نخست، به‌صورت رایگان و در سراسر کشور برگزار می‌شود و موردحمایت این ستاد است.

 

از جمله افرادی که امکان تدریس در این کارگاه‌ها و دریافت حمایت مشخص‌شده طبق آیین‌نامه را دارند می‌توان به کارشناسان آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو عضو شبکه توانا که در دوره‌های آموزشی این شبکه حضورداشته‌اند و موفق به دریافت گواهی دوره شده‌اند اشاره کرد.

 

همچنین دارندگان گواهی توانمندی تدریس از کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی از جمله افراد دارای صلاحیت هستند.

 

دیگر افرادی که طبق آیین‌نامه امکان تدریس در این کارگاه‌ها و دریافت حمایت مشخص‌شده را دارند اعضای هیات‌علمی که راهنمایی حداقل یک پایان‌نامه مرتبط با فناوری نانو را انجام داده‌اند و اطلاعات آنها در بانک‌های اطلاعاتی سایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ثبت‌شده است را می‌توان نام برد.

 

 

حمایت از کارگاه‌های آمادگی المپیاد در آزمایشگاه‌های شبکه توانا

چنانچه کارگاه‌های آمادگی المپیاد دانش‌آموزی نانو در محل آزمایشگاه‌های توانا برگزار شود، علاوه بر دریافت حمایت ویژه این کارگاه‌ها، مشمول حمایت از برگزاری کارگاه‌های ترویجی در شبکه آزمایشگاه‌های توانا نیز خواهد شد.

و نیز «آیین‌نامه حمایت از برگزاری کارگاه‌های آمادگی المپیاد» و «آیین‌نامه حمایت از برگزاری کارگاه‌های ترویجی در شبکه آزمایشگاه‌های توانا» از سایت باشگاه نانو قابل دریافت است.

 

 

بازدیدها، سمینارها و نشست‌های ترویجی دانش‌آموزی نانو

همچنین سمینار آشنایی با فناوری نانو و تازه‌های آن در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مفیدی بافق با شرکت 250 نفر از دانش‌آموزان و همچنین در پژوهش‌سرای ناحیه 2 بندرعباس با حضور 260 نفر از دانش‌آموزان برگزار شد.

 

 

بازدیدهای آزمایشگاه نانوی برازجان

با هماهنگی صورت گرفته با معاونین آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه اداره آموزش‌وپرورش شهرستان برازجان، مقرر شد که ۱۰ هزار دانش‌آموز شهرستان، امسال از آزمایشگاه نانو بازدید کنند.

 

 

نشست اولیای برگزیدگان المپیاد نانو و مسئولین پژوهش‌سرای برازجان

شهر برازجان در مرحله نخست از نهمین المپیاد نانو ۴۰ نفر قبولی داشته که بالاترین آمار قبولی در بین پژوهش‌سراهای کشور را دارا بوده است. همچنین جلسه با اولیای این دانش‌آموزان پیرامون معرفی فعالیت‌های پژوهشی در آزمایشگاه توانا و دعوت از فرزندان آنها برای حضور در طرح‌های پژوهش‌محور برگزار شد.

 

 

حضور مسئولان و مدیران در برنامه‌های ترویجی دانش‌آموزی نانو

سمینار ترویجی نانو دیگر رویداد حمایتی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی است که با حضور مشاور پارلمانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش، رییس اداره ارزیابی و عملکرد و امور استان‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش، معاون پژوهشی اداره کل استان بوشهر، مدیر ناحیه ۲، معاونین آموزشی و پژوهشی ناحیه ۲ برگزار شد.

 

 

فراخوان سومین دوره مسابقه ملی توانمند

قالبل توجه است که سومین دوره مسابقه ملی توانمند نیز در بهمن و اسفند ماه سال جاری با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در چهار محور دانش عمومی در حوزه فناوری نانو، نانوالیاف، آبگریزی و دارورسانی برگزار خواهد شد. ثبت نام این مسابقه از تاریخ 15 بهمن 97 در سایت باشگاه نانو آغاز می‌شود و تا 22 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/29

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم