دانشبنیانها با شرکای خارجی تعامل میکنند
در بازارهای جهانی ارزش تفکر و خلاقیت با نوآوری در محصول و خدمات نمایان میشود و کشورها، خریدار توانمندیها و دستاوردهای علمی هستند تا جایگاه خود را در اقتصاد دنیا بهبود دهند. همین موضوع هم علاقهمندان به حضور در بازارهای فناورانه و نوآورانه را به رقابت با هم ترغیب کرده است. بازاریابی بینالمللی را تلاش برای تجاریسازی و رساندن کالا و خدمات یک کشور به مشتریان در سایر کشورها و تناظریابیهای فناوری تعریف میکنند. پنجرهای برای معرفی فعالان اقتصادی و صنعتگران به دنیا.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم همیشه بر ضرورت توسعه بازارهای بینالمللی تاکید دارد. مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با کمک رایزنان فناوری، شرکتهای مدیریت صادرات و کارگزاران تجاری برون مرزی در تلاش است تا دروازه بازارهای جهانی را به روی محصولات دانشبنیان باز کند. این کار توسط ۲۳ کارگزار برون مرزی صادراتی در سایر کشورها انجام میشود.
در حال حاضر 18 کشور برای صادرات محصولات دانش بنیان، یافتن شریک تجاری و بازاریابی انتخاب شده اند. بر اساس اعلام، دفتر توسعه کسب و کار بینالملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکتهای دانشبنیان علاقمند به صادرات را در راستای فرآیند صادراتی شرکتهای دانشبنیان به این کارگزاران متصل و از آنها حمایت میکند.
این کار مسیر رشد و توسعه صادرات دانشبنیانها را تسهیل میکند. اتفاقی که یکی از ضرورتهای توسعه زیستبوم فناوری و نوآوری است. اگر نتوانیم زنجیره جهانی این زیستبوم را تکمیل کنیم همه تلاشها ابتر میماند. در حال حاضر این دفاتر در ترکیه، آذربایجان، روسیه، چین، افغانستان، کنیا، مالزی، اندونزی، عراق، سوریه، لبنان، عمان، هند، اقلیم کردستان، ازبکستان، بلاروس و انگلستان راهاندازی شده است.
گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/23
Send to friends