دقيق ترين بازوی  رباتیک ٦ درجه آزادي ساخته شد
توسط محققان داخلی در ششمين نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي ساخت ايران؛

دقيق ترين بازوی رباتیک ٦ درجه آزادي ساخته شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 41032
توسط محققان داخلي رباتي طراحي شده است كه همانند بازوي انسان عمل ميكند و با قابلیت ٦ درجه آزادي، در حوزه هاي مونتاژ، جوش كاري، رنگ و برداشتن بار از وزن ٥ تا ١٠ كيلوگرم از آن استفاده مي‌شود.




توسط محققان داخلي رباتي طراحي شده است كه همانند بازوي انسان عمل ميكند و با قابلیت ٦ درجه آزادي، در حوزه هاي مونتاژ، جوش كاري، رنگ و برداشتن بار از  وزن ٥ تا ١٠ كيلوگرم از آن استفاده ميشود.

به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري؛ در سومين روز از برگزاري ششمين دوره از نمايشگاه تجهيزات و ساخت ايران، دقيق ترين ربات جهان كه به عنوان بازوي انسان شناخته ميشود ارائه شد، اين ربات قادر است با دقت بالا در كارهاي پژوهشي مورد استفاده قرار بگيرد.
به گفته بهروز اميد نخعی راوري رييس هيئت مديره شركت رويال توسعه پايدار، دستگاه طراحي شده در دو نمونه ٥ و ١٠ كيلوگرمي طراحي شده است، تا بتوانند طبق حجم بار تعريف شده عمل كنند.
اين فعال حوزه فناوري در ادامه بيان كرد: فضاي كاري ربات چيزي در حدود ١ متر است. به آن معنا که این ربات در فضایی که برای آن تعریف شده است قابلیت مانور دارد.
نخعی راوری بیان کرد: بازوهای 6 درجه آزادی همانند دست انسان، با دقت بالای هزار درجه  قادر به انجام کار است.
وي با بيان اينكه ساختار ربات بر اساس نرم افزاري باز است توضيح داد: پژوهشگران و اساتيد دانشگاهي به دليل خاصيت نرم افزاري اين دستگاه ميتوانند به لایه های مختلف کنترل  ربات دسترسی داشته باشند.

بر اساس اين گزارش ششمين دوره نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي ساخت ايران در نمايشگاه بين المللي تهران از ٣ لغايت ٦ دي ماه سال جاري بر پا خواهد بود.
بر اساس این گزارش؛ ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از 3 لغایت 6 دی ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران بر پا خواهد بود. همچنین  علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتواند به سایت www.iranlabexpo.ir مراجعه کنند.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم