دومین کنفرانس بین‌المللی گیاهان دارویی برای ارسال مقالات تخصصی فراخوان داد
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی؛

دومین کنفرانس بین‌المللی گیاهان دارویی برای ارسال مقالات تخصصی فراخوان داد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 41514
دومین کنفرانس بین‌المللی گیاهان دارویی، کشاورزی ارگانیک، مواد طبیعی و دارویی که با حمایت معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی در مشهد برگزار می‌شود، علاقمندان برای ارسال مقالات تخصصی مرتبط با این رویداد تا پایان دی‌ماه وقت دارند.

 

دومین کنفرانس بین‌المللی گیاهان دارویی، کشاورزی ارگانیک، مواد طبیعی و دارویی که با حمایت معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی در مشهد برگزار می‌شود، علاقمندان برای ارسال مقالات تخصصی مرتبط با این رویداد تا پایان دی‌ماه وقت دارند.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به اهمیت موضوع کشاورزی و داروسازی سنتی و ضرورت تبادل‌نظر منظم صاحب‌نظران این حوزه انجمن گیاهان دارویی ایران باهدف ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردهای پژوهشی و علمی اندیشمندان، پژوهشگران و دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف دومین «کنفرانس بین‌المللی گیاهان دارویی، کشاورزی ارگانیک، مواد طبیعی و دارویی» برگزار می‌شود.

 

این رویداد با حمایت معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و توسط انجمن گیاهان دارویی برگزار خواهد شد. رویکرد این انجمن در برگزاری این کنفرانس، جلب مشارکت تمامی مراکز علمی و حرفه‌ایی، تعامل با انجمن‌های ملی و بین‌المللی مرتبط و دعوت از صاحب‌نظران برجسته با هدف تعامل علمی از یک‌سو و افزایش خودباوری علمی در کشور، تمرکز بر مسائل و چالش‌های روز، طراحی محتوای علمی و کاربردی برای مسئولین است. 

 

امید است با همکاری و حمایت سایر ارگان‌های اجرایی و علمی کشور فضایی مناسب برای ارائه دستاوردهای محققان کشورمان در راستای توسعه و ترویج علم و فنون بنیادین به‌منظور بسترسازی زمینه‌های پژوهشی در حوزه علوم کشاورزی ارگانیک، پزشکی سنتی برای جامعه و مردم ایجاد شود.

 

محورها

 

محورهای دومین کنفرانس بین‌المللی گیاهان دارویی، کشاورزی ارگانیک، مواد طبیعی و دارویی درزمینه «گیاهان دارویی» شامل اکولوژی و اکوفیزیولوژی؛ فرآوری، بسته‌بندی و صنعت؛ بهره‌برداری از منابع طبیعی؛ بیوتکنولوژی؛ فرآوری؛ زیست شناسی؛ فارماکولوژی؛ میکروبیولوژی؛ طب سنتی؛ اقتصاد و بازاریابی؛ مبارزه با آفات؛ گیاهان دارویی و اسلام؛ تولید؛ تجاری‌سازی؛ نوآوری در تولید محصول؛ انتقال تکنولوژی و تولید و سایر محورهای مرتبط با گیاهان دارویی است.

 

در محور کشاورزی ارگانیک به کشاورزی ارگانیک و پایدار؛ به‌نژادی و تولید گیاهان زراعی و باغی؛ مدیریت علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها؛ کاربرد علوم نانو در کشاورزی؛ مدیریت، اقتصاد، ترویج و آموزش کشاورزی؛ مدیریت تغذیه و آبیاری در محصولات زراعی و باغی؛ کاربرد بیوتکنولوژی و کشت بافت در علوم کشاورزی؛ تأثیر تنش‌های زنده و غیرزنده در تولیدات کشاورزی؛ فیزیولوژی و اکولوژی عملکرد محصولات کشاورزی پرداخته می‌شود.

 

این حوزه همچنین محورهایی مانند تغذیه دام و طیور فیزیولوژی دام و طیور؛ پرورش و تغذیه آبزیان؛ هواشناسی و بیوتکنولوژی کشاورزی؛ ژنتیک و اصلاح دام و طیور؛ نقش تکنیک‌های تولیدمثلی در تولیدات دامی؛ دامپزشکی (میکروبیولوژی، پاتولوژی، ایمنی‌شناسی(؛ زیست‌شناسی (گیاهی و جانوری( و سایر محورهای مرتبط با کشاورزی ارگانیک را در بر می‌گیرد.

 

«داروسازی، طب سنتی و مکمل» دیگر محور این کنفرانس بین‌المللی است که شامل موضوعاتی چون کاربرد طب سنتی و مکمل در سبک زندگی سالم؛ کاربرد طب سنتی و مکمل در پیشگیری از بیماری‌ها؛ استفاده همزمان از روش‌های مختلف طب مکمل و طب رایج در پیشگیری و درمان بیماران؛ خلاقیت در پیشگیری و درمان بیماران با طب سنتی و طب مکمل؛ استفاده از درمان‌های معنوی در پیشگیری و درمان بیماران؛ کاربرد طب سنتی و مکمل در تکامل سالم ذهن، روان و معنویت خواهد شد.

 

این محور همچنین به تحقیقات سلامت مبتنی بر قرآن و حدیث؛ مبانی فلسفی روش‌های سنتی و مکمل و نگرش آنان به سلامت و بیماری؛ وسایرمحورهای مرتبط با طب سنتی و مکمل؛ اثرات فارماکولوژیک؛ توکسیکولوژی؛ اثرات بالینی؛ فرمولاسیون و کنترل   و سایر محورهای مرتبط با داروسازی، طب سنتی و مکمل می‌پردازد.

 

در محور «علوم پایه» کنفرانس بین‌المللی گیاهان دارویی، کشاورزی ارگانیک، مواد طبیعی و دارویی مطالعات حیوانی گیاه‌شناسی، فیتوشیمی؛ بیوشیمی، فیزیولوژی؛ ژنتیک؛ بیوتکنولوژی و اثرات بیولوژیک  و سایر محورهای مرتبط با علوم پایه را شامل خواهد شد.

 

 دیگر محور این کنفرانس «علوم بالینی، بهداشت و عوامل مرتبط با سلامت» موضوعاتی مانند بیماری‌های غیر واگیر؛ اصلاح سبک زندگی؛ پیشگیری و عوامل مرتبط با سلامت؛ داروسازی، طب سنتی، دامپزشکی؛ اثرات فارماکولوژیک؛ توکسیکولوژی؛ اثرات بالینی؛ فرمولاسیون و کنترل   و سایر محورهای مرتبط با علوم بالینی، بهداشت و عوامل مرتبط با سلامت مطرح است.

 

علاقه‌مندان برای ارسال مقالات خود به این رویداد تا پایان دی‌ماه 97 فرصت دارند. این کنفرانس دارای امتیاز آموزشی از سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است. همچنین کلیه خلاصه مقالات پذیرفته شده دومین کنفرانس بین‌المللی گیاهان دارویی، کشاورزی ارگانیک، مواد طبیعی و دارویی، در مجله علمی پژوهشی نمایه ISC مربوط به انجمن گیاهان دارویی ایران به رایگان چاپ خواهد شد.

 

دومین کنفرانس بین‌المللی گیاهان دارویی، کشاورزی ارگانیک، مواد طبیعی و دارویی با حمایت علمی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی معاونت علمی 25 و 24 بهمن‌ماه 97 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود. این رویداد با نشست هم‌اندیشی با متخصصان و کارآفرینان عرصه گیاهان دارویی همراه است.

 

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم