رسوب‌زدایی دستگاه‌های آسیب با تیغه‌های صنعتی داخلی
توسط یک شرکت فناور صورت گرفت؛

رسوب‌زدایی دستگاه‌های آسیب با تیغه‌های صنعتی داخلی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 18438
یک از شرکت‌های فناور کشورمان توانست بخش عمده‌ای از ملزومات کارخانجات آسیاب نیشکر همچون تیغچه‌های رسوب‌زدایی را تولید و کشور را از واردات این تجهیزات بی‌نیاز کند.

یک از شرکت‌های فناور کشورمان توانست بخش عمده‌ای از ملزومات کارخانجات آسیاب نیشکر همچون تیغچه‌های رسوب‌زدایی را تولید و کشور را از واردات این تجهیزات بی‌نیاز کند.

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیررضا بندری پویان قطعه خوزستان به تولید قطعات آسیاب‌ها و قطعات صنعتی گفت: بخش قابل توجهی از قطعات و تجهیزات آسیاب‌های صنعتی مانند تیغه‌ها و پوشته‌های غلطک مورد استفاده در صنایع نیشکر و نیز قطعات صنعتی همچون  انواع چرخ‌دنده‌ها، حلزونی پمپ ها و انواع پره های انواع پمپ،چدنی و استیل توسط این شرکت فناور تولید می‌شود.

این فعال فناور به طراحی و ساخت متهها و تیغچههای رسوبزدائی اشاره کرد و افزود: این تیغه‌ها که در صنعت  قند و نیشکر کربرد فراوان دارند، با حرکت دورانی درون تیوپهای تغلیظ شربت، رسوبات آهکی و معدنی را پاک کرده و بدنههای تبخیرکننده را آمادۀ بهرهبرداری میکنند.

وی با اشاره به رفع چالش واردات این تجهیز و جلوگیری از خروج ارز با تولید داخلی این محصول افزود: با توجه به تعرفههای گمرکی و مشکلات ناشی از تحریمهای اقتصادی، واردات این قطعه با مشکلات زیادی همراه است که تولید این قطعه در داخل کشور را از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه ساخته و نیز ضرورت اجرای این طرح با وجود چندین کارخانۀ نیشکر و چغندرقند در کشور توجیه‌پذیر می‌کند.

این فعال فناور طراحی و ساخت چرخ دندههای صنعتی و  تعمیر و ساخت قطعات سبک و سنگین صنعت قند را در کنار تولید دستگاه‌های رسوب زدائی از دیگر توانمندی‌های این شرکت فناور برشمرد و افزود: این شرکت علاوه بر طراحی قطعات صنعتی کارخانجات و برای اولین بار در ایران به منظور دست یافتن به فناوری ساخت شیلنگهای انتقال نیرو تلاش کرده است.

بندری، به انجام پروژه‌های رسوب‌زدایی توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: رسوبات آهکی بویلرها، برج های خنک کننده، انواع مبدل‌ها کندانسورهای واحد پتروشیمی و همچنین پالایشگاه هاست و رسوبات معدنی بیشتر در اپراتورها و یا تبخیرکننده های صنایع نیشکری هیترها و پنهای طباخی پنهان می‌شوند که رفع این رسوبات توسط دستگاه‌های تولیدی این شرکت زدوده می‌شوند.

پایان پیام/24

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم