رشد صنایع خلاق در حوزه بازیهای کامپیوتری؛ 43 محصول تولید شد
یکی از مهم ترین نکات در طراحی و تولید این بازی های کامپیوتری و انیمیشنها؛ همخوانی آنها با بوم و فرهنگی ملی کشورها است. به خصوص بازی هایی که با مخاطب اصلی کودک و نوجوان طراحی می شوند. به همین دلیل بومی سازی این بازی ها می تواند در حفظ فرهنگ و آیین کشورها تاثیرگذار باشد.
بازی ها و انیمیشن های ایران ساخت هم با استقبال بالایی در کشور مواجه شده و کاربران مختلفی از سنین گوناگون به استفاده از آنها ترغیب شده اند. به همین دلیل شرکت های خلاق ایرانی دست به کار شدند تا با تولید محصولات ایران ساخت از سلامت روح و روان کاربران ایرانی محافظت و سرگرمی متناسب با فرهنگ کشور طراحی و تولید کنند.
این تلاش ها منجر به تولید 43 محصول با کمک فناوری شبیه سازی شد. محصولاتی چون «شهربازی معارفی»، «بازی 4 چرخه ها»، «بازی کلماتیک»، «بازی سانجو فرار»، «انیمیشن فیلشاه»، «انیمیشن مهارت های زندگی»، «بازی آموزش محور سیاره گامبیت»، «بازی قصه های قرآنی»، «بازی رایانه ای نیترو»، «انیمیشن سینمایی سفر به تاریکی»، «بازی سایفارم»، «بازی فروت کرفت»، «پرسیتی (شهر پارسی)»، و غیره که در بازار وجود دارند و در اختیار کاربران قرار گرفته اند.
بازیهای شبیهسازی، یکی از ژانرهای بازیهای ویدیویی است، و عموما بازیکن را مجبور میکند پروژهها و فعالیتهای دنیای واقعی را شبیهسازی کند. بدیهی است که آنها برای سرگرمی طراحی شدهاند، اما واقع گرایی در اکثر آنها، چه از نظر گرافیک و چه از نظر ایده، می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد. تولید انیمیشن هم یکی از این فعالیت ها است که این روزها بازار داغ و گرمی دارد.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#23
Send to friends