رفع نیاز صنعت خودروسازی به واردات مبدل‌های کاتالیستی
توسط یک شرکت فناور داخلی انجام شد:

رفع نیاز صنعت خودروسازی به واردات مبدل‌های کاتالیستی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 15565
یک شرکت دانش بنیان داخلی با تولید مبدل‌های کاتالیستی با نقش کاهش آلایندگی هوا، توانسته است گام مهمی در رفع نیاز واردات کشور به این قطعه بردارد.

یک شرکت دانش بنیان داخلی با تولید مبدل‌های کاتالیستی با نقش کاهش آلایندگی هوا، توانسته است گام مهمی در رفع نیاز واردات کشور به این قطعه بردارد.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران دلکو، یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در عرصه تولید تجهیزات کاتالیستی، با سال‌ها فعالیت در زمینه تولید این محصولات موفق شده است این مبدل‌های کاتالیستی را با توانمندی داخلی تولید و کیفیت بالا، به بازار صنعتی کشور عرضه کند.
محمد مولوی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان این‌که مبدل‌های کاتالیستی برای صنعت خودروسازی کشور توسط این شرکت تولید می‌شود، افزود: ایران‌دلکو با طراحی، تولید و توسعۀ سبد کاملی از محصولات خود ضمن خدمت به صنعت خودروسازی کشور طی دو دهۀ گذشته تا کنون توانسته است نقش بسیار پر رنگی در پیشگیری از آلودگی هوا داشته باشد.
وی با اشاره به کیفیت بسیار بالای این محصولات گفت: این کیفیت که طی سالها تلاش و تحقیقات تمام پرسنل مجموعه حاصل شده است و توانسته رضایت طیف گسترده‌ای از مخاطبان را جلب کند.


این فعال فناور، با اشاره به تولید مبدل های کاتالیستی همپای استاندارد روز دنیا به عنوان مهمترین محصول تولیدی ایران دلکو اظهار کرد:. این شرکت دانش بنیان، توانمندی تولید انواع مبدل های کاتالیستی، مجموعه های اگزوز و واشرهای گلویی (رینگ سیل) در هر سایز و تحت هر استانداردی را داراست.
مولوی‌زاده، در خصوص مبدل‌های کاتالیستی توضیح داد: کاتالیست ماده‌ای است كه سرعت واكنش هاي شيميايي را از طریق کاهش انرژی فعال سازی، افزايش می‌دهد بدون اين‌كه خود در آن‌ها شركت كند. مبدل‌های کاتالیستی یکی از موارد استفاده کاتالیست‌ها است.
وی با اشاره به اجباری شدن نصب کاتالیست روی خودروهای سواری و وانت تولیدی از سال 1383، افزود: علت انتخاب نام سه‌راهه برای این مبدل‌ها آن است که برای کاهش همزمان سه نوع گاز سمی و آلایندۀ هوا شامل: مونوکسیدکربن(CO) ، هیدروکربن‌های حاصل از احتراق ناقص (HC) و اکسید نیتروژن (NOX) و تبدیل آنها به گازهای غیرسمی ، بخار آب(H2O)، نیتروژن (N2) و دی­ اکسید کربن (CO2) مورداستفاده قرار می‌گیرند.


مولو‌ی‌زاده از آزمایشگاه تحقیقاتی ایران دلکو به عنوان نخستین آزمايشگاه تخصصي ساخت كاتاليست خودرو در داخل كشور نام برد و افزود: این آزمایشگاه، با در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی و به‌کار گیری آخرین روش های انجام آزمون در جهت ارتقا دانش فنی کاتالیست در کنار خط تولید کاتالیست های مختلف خودرو توسط شرکت ایران دلکو تاسیس شده است.
این فعال فناور، با اشاره به کلیۀ آزمون های تعیین مشخصات فیزیکی ، شیمیایی و بررسی فعالیت کاتالیستی در شرایط مختلف گفت: آزمایشگاه ایران دلکو تلاش می‌کند با ارتقا تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات خود، گستره تحقیقات و فعالیت های کاتالیستی خود را افزایش داده و در ارائه خدمات معتبر به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ، در رشد و ارتقای سایر حوزه های دانش کاتالیست کشور نقش موثری داشته باشد.

/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم