رفع یک نیاز؛ صنایع کشور به چیلرهای ایران‌ساخت تجهیز شد

رفع یک نیاز؛ صنایع کشور به چیلرهای ایران‌ساخت تجهیز شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68341
چیلرهای صنعتی که برای خنک کردن انواع تیوپ‌ دستگاه‌های لیزر برش حکاکی و پزشکی، دستگاه‌های سی‌ان‌سی، پوست دستگاه‌های پزشکی به کار می رود با تلاشی دانش‌بنیانی بومی‌سازی شد. دستگاه‌هایی که پیش از این با هزینه زیادی از دیگر کشورها خریداری می‌شد و ارزبری بالایی داشت.

 

شرکت دانش‌بنیان مهندسی شهاب آزما رایان برای تولید انواع دستگاه‌های آزمایشگاهی به میدان اقتصادی کشور آمد و در دو سال گذشته بر روی سیستم‌های برودتی خاص و پیشرفته تمرکز کرده است.

سجاد شهابی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، درباره تولیدات این شرکت گفت: بیشترین دستگاه‌هایی که ما در حال حاضر تولید می‌کنیم، دستگاه‌های تست شرایط محیطی، چیلرهای صنعتی و کولرهای تابلویی و دستگاهی است. البته کولرهای تابلویی هنوز در مرحله نهایی‌سازی قرار دارد.

به گفته وی، پیش از این تمامی محصولات تولیدی شرکت از دیگر کشورها وارد می‌شد؛ ولی دستگاههای تولیدی این شرکت جایگزین محصولات خارجی شد و تمامی خواسته‌های مشتریان را تامین کرد.

چیلرهای صنعتی برای خنک‌سازی انواع دستگاه‌ها مانند تیوپ‌های دستگاه‌های لیزر برش حکاکی و پزشکی، دستگاه‌های سی‌ان‌سی، خنک کردن پوست دستگاه‌های پزشکی و غیره به‌کار می‌رود. دستگاه‌های تست محیطی هم برای  تست هر محصول یا قطعه تولید شده یا کارهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات دارای یک محفظه هستند که به کمک آن دما و رطوبت داخل دستگاه توسط کاربر تعیین می‌شود. به گفته شهابی، دستگاه‌های این شرکت سال گذشته به بالاترین گستره دمایی یعنی از منفی ۷۰ درجه تا مثبت ۲۰۰ درجه رسیده است.

وی همچنین بیان کرد: در تلاش برای صادرات محصولاتمان هستیم اما این کار به تامین منابع مالی زیادی نیاز دارد که هنوز در اختیار نداریم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم