روایت رقابت نفس‌گیر چند استاد دانشگاه با رقیب چینی در حوزه پلیمر

روایت رقابت نفس‌گیر چند استاد دانشگاه با رقیب چینی در حوزه پلیمر


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 50549
مدیر‌‎عامل یک شرکت دانش‌بنیان از چند دوست و همکلاسی دوره دکتری می‌گوید که تصمیم می‌گیرند به حقوق تدریس در دانشگاه، بسنده نکنند و با تاسیس یک شرکت دانش بنیان، محصولی پلیمری تولید کنند که پیش از آن، به صورت گسترده از چین وارد می‌شد. این شرکت دانش‌بنیان در رقابت نفس گیر با رقیب چینی موفق شده است سهم قابل توجهی از بازار این محصول را به خود اختصاص دهد.

 

 

 

معصومه  نوجوان مدیر عامل شرکت دانش بنیان اندیشه کاوان نصیر ایرانیان در این‌باره گفت: ما چند همکلاسی و دوست صمیمی دوره دکتری در دانشگاه خواجه نصیر بودیم، از همان زمان این سوال مبنایی در این جمع دوستانه شکل گرفت که آیا قرار است برای آینده شغلی خود تنها به درآمد تدریس در دانشگاه و نظایر آن بسنده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رویدادهای علمی دوره دانشجویی گفت: بدون دانشتن پیش‌زمینه‌ای ذهنی مشخص، تصمیم گرفتیم که با تشکیل یک شرکت دانش‌بنیان وظیفه علمی خود را نسبت به کشورمان ایفا کنیم و همچنین برای علاقه خود به کار‌آفرینی پاسخی فناورانه مهیا کنیم. بر این اساس با توجه به رشته تحصیلی، این سوال را مطرح کردیم که کدام مواد و محصولات به صورت انحصاری از خارج از کشور وارد می‌شود تا تولید آن را بومی سازی کنیم. در حال حاضر نیز با وجود آن که تمام آن جمع دوستانه که در هیئت مدیره حضور دارند، از اساتید دانشگاه هستند، اما بخش عمدهای از انرژی خود را صرف بومی‌سازی محصولات ضروری در این حوزه می‌کنند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان اندیشه کاوان نصیر ایرانیان در ادامه با اشاره به مشکلات اولیه شروع کار،  اظهار کرد: محصول دانش بنیان این شرکت، رها ساز پلیمری پایه آبی است که در صنایع مختلفی مانند لاستیک، پلاستیک و صنعت تایر‌سازی کاربرد دارد. محصول ایرانی با قیمت حدوداً 60 هزار تومان در هر کیلو عرضه می‌شود، این در حالی است که نرخ نمونه مشابه آلمانی با همان کیفیت، حدود 300 هزار تومان است. این تفاوت نرخ و تشابه کیفیت، باعث شد تا این محصول با استقبال کارخانه‌های تولیدی مواجه شود.

نواجوان در ادامه افزود: رقیب اصلی شرکت یک محصول چینی است که ساختار متفاوتی با این محصول دارد، کارخانه‌های صنعتی کمی تردید دارند تا از محصول ایرانی به جای محصول چینی که سال‌ها کاربرد داشته، استفاده کنند، این مسئله یک رقابت نفس‌گیر را میان این شرکت و وارد‌کنندگان محصول چینی به وجود آورده است. در واقع هر روز تلاش داریم تا با حضور در مراکز تولیدی و تفهیم علمی مزایای این محصول و ارائه تضامین اطمینان‌بخش، مشتریان را راضی کنیم تا از محصول «ایران ساخت» به صورت آزمایشی استفاده کنند تا با مزیت‌های قاطع آن آشنا شوند.

گزارش از : مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

اخبار مرتبط:

دولت و شركت های دانش بنیان در تحول اقتصادی كشور مسئولیت مشترك دارند

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید اقلام راهبردی

تولید اقلام راهبردی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود

توسعه فنی خدمات مشاوره سرعت تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را ارتقا می‌دهد

رئیس امور شرکتهای دانش بنیان: مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مدت‌دار است

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم