روش‌های نوین به کمک درمان سرطان می‌آید

روش‌های نوین به کمک درمان سرطان می‌آید


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 49100
«ایمیون سل‌تراپی با رویکرد مفاهیم، محصولات و سیستم کیفیت» عنوان سمپوزیومی است که چهارمین دوره خود را تجربه می‌کند تا روش‌های نوین درمان انواع سرطان‌ها در آن بررسی شود. استفاده از سلول‌های ایمنی در درمان سرطان‌ها اساس ایمیون سل‌تراپی است.

این سمپوزیوم توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 17 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

بازار و چالش‌های موجود در درمان‌های مبتنی بر سلول‌های ایمنی، الزامات و سیستم کیفیت در تحقیق و توسعه، اصول اخلاقی در ایمیون سل‌تراپی و کاربردها و محصولات درمانی CAR-T Cell, NK Cell, DC محورهای این رویداد هستند.

محققان و پژوهشگران با حضور در این رویداد با مفاهیم، محصولات و سیستم کیفیت حوزه ایمیون سل تراپی آشنا می‌شوند. همچنین حضور سیاست گذاران در این سمپوزیوم بستری مناسب جهت بهره‌مندی و فعالیت علاقمندان و ارتقا این حوزه فراهم می‌کند.

این سمپوزیوم با حضور اساتید حوزه بالین و علوم پایه از دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود تا از نظر بالینی و کاربردی به بررسی این موضوع بپردازند.

اما ایمیون سل تراپی چیست. ایمیون سل‌تراپی به عنوان رویکردی برای درمان انواع سرطان‌ها در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به تحقیقات انجام شده و نتایج حاصل از کار آزمایی‌های بالینی، تا حدود قابل توجهی موثر بوده است. همچنین ازاین شیوه اخیرا در بیمارانی که نیاز به پیوند مغز استخوان دارند، به عنوان پلی بین درمان‌های رایج و پیوند مغز استخوان بسیار استفاده می‌شود.

مرکز تحقیقات سلول درمانی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سایر مراکز سمپوزیوم ایمیون سل تراپی را برای آشنایی گروه‌های مختلف مانند پزشکان و محققان حوزه درمان برگزار می‌کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

اخبار مرتبط:

* سلول‌های بنیادی به کمک شیمی‌‌درمانی می‌آیند/ نویدى تازه براى بیماران سرطانى

* آیا تزریق سلول‌های بنیادی یک درمان معجزه‌گر است؟

* رشد شتابان ایران در پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز

 


 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم