رونق فعالیت بانوان با الگوسازی، تقویت زیرساخت و توسعه شبکه مدلی

رونق فعالیت بانوان با الگوسازی، تقویت زیرساخت و توسعه شبکه مدلی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46092
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان با اشاره به اینکه سه محور الگوسازی، تقویت زیرساخت و توسعه شبکه مدلی برای رونق فعالیت بانوان طراحی شد گفت: حضور بانوان در زیست بوم فناوری و نوآوری حدود ۲۵ درصد است.

 

 

 زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی  و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان   درمراسم افتتاح نخستین مرکز نوآوری بانوان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی میزان بانوان دانش آموخته دانشگاهی ۱۷ برابر شد و ۸۰ درصد این بانوان در سطوح کارشناسی و بالاتر قرار دارند.گفت:با وجود این رشد حضور بانوان در زیست بوم فناوری و نوآوری حدود ۲۵ درصد است. به طوری که سال ۹۶ تنها ۱۰ درصد مدیران عامل شرکت های دانش بنیان را بانوان تشکیل می دادند و در سال ۹۷ این رقم به ۱۲ درصد رسید.

 

حمیدزاده در ادامه فعالیت هایی که موجب رونق فعالیت های بانوان می شود را مورد توجه قرار دادو گفتاین در حالی است که محیط کسب و کار و تولید علم برای این فعالیت فراهم است‌. پس با توجه به سه محور الگوسازی، تقویت زیرساخت و توسعه شبکه مدلی برای رونق فعالیت بانوان طراحی شد و نتیجه آن راه اندازی این مرکز شد.

 

مشاور معاون علمی  و فناوری رییس جمهوری  در پایان گفت:این مرکز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد تا فعالیت های فناورانه بانوان توسعه یابد و شاهد گسترش آن در سایر استان ها باشیم.

 

پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم