رویدادی فناورانه؛ كسب‌وكارهاي دانش‌بنیان حوزه راهداري توسعه می‌یابد

رویدادی فناورانه؛ كسب‌وكارهاي دانش‌بنیان حوزه راهداري توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68371
صنعت راهداری یکی از حوزه‌هایی است که برای استفاده از خدمات دانش‌بنیانی پیش‌قدم شده است. صنعتی که قرار است با کمک طرح‌هاي دانش‌بنيانی و كسب‌وكارهاي نوين و خلاق متحول شود. این اتفاق با برگزاری «نخستين رويداد نوآوري حوزه راهداري» سرعت می‌گیرد.

 

 

 

رویدادی فناورانه که با مشارکت و همکاری ستاد توسعه فناوري‌هاي فضايي و حمل‌ونقل پيشرفته معاونت علمي و فناوري، سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاونت پژوهشي دانشگاه تهران، پرديس دانشكده‌هاي فني دانشگاه تهران و شبكه شتابدهنده‌هاي تخصصي حوزه حمل‌ونقل پيشرفته و هوشمند مستقر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

اين رويداد نوآورانه با هدف توسعه زیست‌بوم كارآفريني فناورانه به‌ويژه توسعه كسب‌وکارهاي نوپاي فناور مورد نیاز سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي برگزار می‌شود. همچنین طراحي، توسعه و تجاري‌سازي محصولات جديد فناورانه برای حل چالش‌ها و مشکلات این حوزه هم دیگر هدفی است که برای این رویداد تعریف شده است.

در این رویداد، طرح‌هاي برگزيده همه اساتيد، فناوران، محققان، صنعتگران و دانشجويان فعال اين حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند تا با این کار گامی برای حل مسائل و مشكلات حوزه راهداري، با تكيه بر توان ملي و متخصصان و نخبگان داخلي برداشته شود.

فعالان این حوزه می‌توانند طرح‌های فناورانه خود را تا 20 تیرماه در موضوعاتی مانند «روش‌هاي نوين نگهداری و حفاظت از راه‌هاي كشور»، «استفاده از فناوري‌هاي نوين با رويكرد اقتصادي براي پايش هوشمند شبكه راه‌ها» و «افزايش دوام و كيفيت خط كشي راه‌ها» به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

«بهينه‌سازی فني و اقتصادي انواع حفاظ‌هاي راه‌هاي كشور»، «طراحي وتوسعه انواع پل‌هاي مقاوم و سبك با نصب سريع در مواقع بحران» و «ارائه طرح‌های جديد براي روسازي اقتصادی برای راه‌هاي فرعي و روستايی» هم محورهای دیگر این رویداد است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

فناوری اطلاعات و نقش آن در توسعه فناوریهای پیشرفته سیستم های حمل و نقل هوشمند

حمل ونقل نیازمند حمایت های بیشتر است

10 فناوری که آینده حمل و نقل را متحول خواهند کرد

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم