زیرساخت‌های آزمونهای خودروهای  برقی تکمیل می‌شود

زیرساخت‌های آزمونهای خودروهای برقی تکمیل می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 90111
زیرساخت‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و فناوران در جهت اجرای آزمون خودروهای برقی کشور تکمیل می‌شود.
سید شهریار زینی مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به همراه اسلام‌پناه، ریاست محترم سازمان ملی استاندارد ایران، حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا عضو محترم کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارآفرینان از زیرساخت‌ها و دستاوردهای فناورانه مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در روز چهارشنبه مورخ 1401.11.19 بازدید کردند.
 
 این بازدید با هدف آشنایی با فعالیت­­­های این مجموعه برای آزمون خودروها در حوزه آلایندگی و ایمنی و تلاش برای حمایت از ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای خودروهای برقی به کمک فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت‌های بخش خصوصی و دولتی انجام شد که مورد رضایت و تقدیر ریاست محترم سازمان ملی استاندارد ایران نیز قرار گرفت.
 
همچنین در جریان این بازدید‌ها؛ بهره برداری از دو آزمایشگاه این مجموعه نیز انجام شد. آزمایشگاه‌هایی که شامل «آزمایشگاه کاتالیست و کانورتر» و «آزمایشگاه خودرو سنگین دیزلی» می‌شود و با پیگیری‌های انجام شده و با حمایت معاونت علمی، به زودی شاهد افتتاح آزمایشگاه آزمون تصادف (CRASH TEST) است که نقش مهمی در طراحی خودروهایی ایمن دارد و به تبع آن شاهد کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی خواهیم بود. همچنین از دیگر آزمایشگاه های مهم این شرکت که در حال تکمیل است، آزمایشگاه خودروهای برقی است.
 
در این مرکز؛ مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو با حمایتهای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایجاد شده است که شامل بخش­هایی مانند اندازه‌گیری بخارات سوخت، صدا، ضرایب جاده و ابعاد، سامانه عیوب خودرو و آزمایشگاه های خودروهای سواری، موتور سیکلت، خودرو و موتور دیزل و سطح صدا، اوزان و مقیاس می‌شود.
 
از دیگر نکات مهم این برنامه، می توان به بازدید از زیرساخت های تست و آزمون خودروهای برقی به منظور امکان اجابت استاندارد UN ECE R100 بر اساس استاندارد ملی 21471 (الزامات ویژه قوای محرکه الکتریکی) اشاره داشت که این شرکت پیشرفت مطلوبی را در این زمینه داشته و در صورت اعطای مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به شرکت مذکور، بزودی این آزمون در سطح خودرو در داخل کشور اجرایی خواهد شد و به موازات آن، برنامه ریزی لازم جهت اجابت آزمون مذکور در سطح قطعه با محوریت شرکت مذکور و همکاری دانشکده فنی دانشگاه تهران و با راهبری و نظارت گروه توسعه فناوری های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته در حال اجرا می باشد.      
 
   معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی به استاندارد جهانی نزدیک‌تر می‌شود؛ دانش‌بنیان‌ها دعوت شدند
تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی به استاندارد جهانی نزدیک‌تر می‌شود؛ دانش‌بنیان‌ها دعوت شدند
01/06/15 - 09:23
نیازهای فناورانه ساخت خودروهای برقی ارائه می‌شود تا ظرفیت‌های دانشی و تخصصی به رفع آنها کمک کند
نیازهای فناورانه ساخت خودروهای برقی ارائه می‌شود تا ظرفیت‌های دانشی و تخصصی به رفع آنها کمک کند
01/06/14 - 09:25
توانمندی‌های بومی به ارتقای کیفیت خودرو متصل می‌شود؛ کاهش آلایندگی‌های محیطی
توانمندی‌های بومی به ارتقای کیفیت خودرو متصل می‌شود؛ کاهش آلایندگی‌های محیطی
01/03/11 - 13:26
بیشتر بخوانیم