زیست‌بوم فناوری‌های مکان‌محور در کشور را توسعه دهیم

زیست‌بوم فناوری‌های مکان‌محور در کشور را توسعه دهیم


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46716
به همت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین پنل تخصصی مدیریت فناوری در کشور در حوزه مکان محور، بیستم مهرماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین پنل تخصصی مدیریت راهبردی فناوری‌های ژئوماتیک به محوریت گروه مکان محور ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته برگزار می شود.

این پنل با همکاری دانشکده نقشه برداری و اطلاعات مکانی دانشگاه تهران، همزمان با کنفرانس بین المللی اطلاعات مکانی (Geospatial Conference 2019) و با حضور متولیان، بهره برداران، دانشگاهیان، شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان، انجمن‌ها و قطب‌های علمی و سایر فعالان حوزه ژئوماتیک کشور بیستم مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد. 

«ایجاد و توسعه زیست بوم فناوری‌های ژئوماتیک در کشور»، «ایجاد هماهنگی و وحدت رویه هرچه بیشتر متولیان، بهره برداران و سایر فعالان حوزه ژئوماتیک»، «ایجاد زمینه لازم برای نشست‌های تخصصی فعالان حوزه ژئوماتیک در راستای هماهنگی بیشتر»، «آشنایی با شرح وظایف بازیگران ژئوماتیک در کشور و شناخت موازی کاری ها» و «واکاوی دلایل عدم توسعه ژئوماتیک در کشور به تناسب قدمت آن» از جمله اهداف برگزاری این پنل است.

همچنین از دیگر محورهای این پنل می توان به «شناسایی چالش های توسعه فناوری ژئوماتیک در کشور»، «ارائه راهبردها و اقدامات لازم در خصوص توسعه ژئوماتیک در کشور» و «برنامه ریزی های لازم در خصوص تدوین اسناد بالادستی و قوانین حوزه ژئوماتیک» اشاره کرد.

فناوری‌های ژئوماتیک به عنوان یک فناوری توانمند کننده و دانش بنیان از ابرفناوری‌های نو ظهور و در حال رشد قرن 21 است که تقریبا تمامی‌کشورهای توسعه یافته جهان تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه آن را از مدت‍ها پیش آغاز کرده اند. 

تجربه جهانی نشان داده است نسبت سود به هزینه در به کارگیری این فناوری ها حداقل چهار به یک بوده و پیشرفت در این فناوری ها، خود شرایط پیشرفت در بسیاری از فناوری های دیگر را فراهم کرده است.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم