با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛
زیستبوم نوآوری در صنعت بیمه گسترش مییابد
با گسترش گفتمان کار آفرینی مبتنی بر نوآوری در ایران و افزایش تعداد شرکتهای نوپا، زمینه ایجاد اشتغال و به ظهور رسیدن ایدههای نوآورانه بیش از گذشته، توسعه یافته است.
حوزههای مالی و بانکی از جمله بخشهای است که در سالهای اخیر به شکل فزایندهای مورد توجه جوانان فناور و استارتاپهای ایرانی قرار گرفته است.
هر چند چالشها در این حوزه کم نیستند، اما این چالشها خود فرصتهای را ایجاد میکند که اذهان پویا میتواند از آنها استفاده کنند.
رفتار سنجی
«استفاده از دادههای مشتریان به منظور رفتار سنجی و اعتبار سنجی هر فرد در راستای ارائه خدمات بستههای بیمهای متناسب و حرکت به سمت شخصی سازی» از جمله سرفصلهای است که میتواند محل تولد ایدهها و استارتاپهای جدید در این حوزه باشد.
خدمات عمومی یکسان
شرکتهای بیمهای بزرگ افزایش یافتهاند و غالباً خدمات یکسانی ارائه میدهند. تنوع بخشی به خدمات و شفاف سازی فرایندهای ارائه این خدمات میتواند، در برگیرنده فرصتهای برای شرکتهای نوظهور فعال در این عرصه باشد.
استارتاپها میتوانند با « استفاده از ظرفیتهای فناوری نوین، در راستای افزایش انعطاف پذیری و کاهش بروکراسی» به شرکتهای بزرگ کمک کنند و بر روی حل یکی از مشکلات صنعت بیمه متمرکز شوند.
تغییر در مدل کسب و کار
نوآوری در مدلهای کسب کار سنتی موجود در این صنعت، برای مثال «ایجاد بیمههای اشتراکی» یا «تسهیم ریسک گروهی»، از جمله حوزههای است که میتواند مورد توجه شرکتهای فناور و دانش بنیان قرار گیرد.
برخی شرکتهای بیمهای بین المللی به جای ارائه خدمات بیمهای ثابت، بر اساس نیاز هر مشتری بستههای متنوع شخصیسازی شدهای را ارائه میکنند، بیمههای بر خط و نوظهور نیز سعی میکنند برای هر مورد درخواستی از سوی مشتری ( مثلاً بیمه یک کلکسیون خاص،.....) یک بسته بیمهای مختص به آن مشتری عرضه کنند.
استفاده از تجربیات سایر کشورها که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آن پرداخته شده است، میتواند برای مجموعه زیست بوم در مسیر ترسیم آینده الهام بخش باشد.
گزارش از : مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/33
اخبار مرتبط:
استارتاپها سرمایه انسانی اقتصاد دانشبنیان را تأمین میکنند
Send to friends