سبدی متنوع از حمایت‌ها؛ ارائه خدمات به دانش‌بنیان‌ها گسترده‌تر می‌شود

سبدی متنوع از حمایت‌ها؛ ارائه خدمات به دانش‌بنیان‌ها گسترده‌تر می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71666
برخی خدمات ارائه شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در همکاری با دیگر سازمان‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

در حال حاضر 140 خدمت مختلف از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ارائه می‌شود. همچنین بیش از 6 هزار استارتاپ در مراکز تاسیس شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال گذر از مراحل رشد ابتدایی و تبدیل شدن به یک شرکت پویا هستند.

در بازه زمانی 7 ساله اخیر، رایزنی‌های گسترده‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی کشور شکل گرفت. هدف از این گفتگوها و تفاهم‌نامه‌های دوجانبه، ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زیست بوم نوآوری در کشور است.

در این بین، از میان خدمات مختلفی که این معاونت در همکاری با دیگر سازمان‌ها ارائه می‌کند، 11 خدمت برجسته و متفاوت‌تر وجود دارد. با این همه، تعداد خدمات مشترک بسیار بیشتر از این عدد است.

تسهیلات سربازی کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله این خدمات متفاوت است که با استقبال گسترده فعالان فناور و دانش‌بنیان مواجه شده است. بر اساس این خدمت، فعالان دانش‌بنیان، می‌تواند طول دوره خدمت خدمت خود را در شرکت خودشان یا در سازمانی دیگر سپری کند. خدمات بیمه تکمیلی درمانی نیز از دیگر خدماتی است که با همکاری سازمان‌های بزرگ بیمه‌گر به زیست‌بوم نوآوری کشور ارائه شده است.

سومین خدمت، تامین مالی و تسهیلات است، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فرایند تامین مالی شرکت‌ها و موسسات خلاق و دانش‌بنیان و فناور را در همکاری با نهادهای مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی انجام می‌دهد.

همچنین این معاونت در راستای «ترویج فعالیت‌های دانش‌بنیان» تفاهم‌نامه‌های را با رسانه بزرگ ملی و دیگر رسانه‌ها منعقد کرده است.

«گواهی انطباق و گواهی محصول» نام خدمت دیگری است که در همکاری مشترک با سازمان‌های مانند سازمان ملی استاندارد به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، عرضه می‌شود.

حمایت از ورود شرکت‌ها به بورس، واگذاری اراضی شهرک صنعتی، توسعه بازار، استفاده از بودجه پژوهشی دستگاه‌ها، تامین نیروی انسانی کارآمد و همکاری مشترک با دانشگاه‌ها، از جمله دیگر خدماتی است که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با همکاری و تعامل با دیگر نهادها و سازمان‌ها فراهم کرده است. این تعاملات گسترده و روزافزون است و هر روزه تفاهم‌نامه‌های جدیدی منعقد می‌شود.

 

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
رونق «ایران ساخت»؛ مجموعه حمایت‌ها از محصولات دانش‌بنیان تدوین شد
رونق «ایران ساخت»؛ مجموعه حمایت‌ها از محصولات دانش‌بنیان تدوین شد
99/09/24 - 08:44
داده‌نما: سبدی متنوع از حمایت‌های فناورانه
داده‌نما: سبدی متنوع از حمایت‌های فناورانه
99/03/31 - 09:58
بازاریابی محصولات دانش‌بنیان
بازاریابی محصولات دانش‌بنیان "بی تو بی" به صورت سبدی
96/08/13 - 13:22
بیشتر بخوانیم