سدهای فکری مانع رشد علمی کشور می‌شود
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی:

سدهای فکری مانع رشد علمی کشور می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 37877
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی معتقد است که تفکراتی از جنس سدهای فکری مانع رشد علمی کشور می‌شود.



مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی معتقد است که تفکراتی از جنس سدهای فکری مانع رشد علمی کشور می‌شود.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت به کارگیری تفکرات شبکه ای در کشور، بیان کرد: اگر ما در کشور تلاش کنیم که  تفکرات سنتی و مانع را کنار بگذاریم اگر همه آزمایشگاه ها به این موضوع فکر کنند که همه تجهیزات آزمایشگاهی کشور در اختیار آنها است، دیگر در برنامه‌ریزی‌های خود کوچک فکر نمی‌کنند. اگر فکر کنند که همه محققین ایران در کنار آنها هستند و می‌توانند با آن‌ها کار کنند، بزرگ فکر می‌کنند.

به گفته اسدی‌فرد، مهمترین اثر و دستاوردی که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی می‌تواند داشته باشد ایجاد چنین تفکری در جامعه علمی کشور است، اینکه افراد بتوانند به یکدیگر خدمات دهند خوب و مهم است ولی معلول مسئله است.
وی همچنین بیان کرد: ریشه مسئله این است که قبول کنیم باید خیلی از تفکرات سنتی خود را کنار بگذاریم. منظور از تفکرات سنتی، فرهنگ سنتی ما نیست.
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ادامه داد: یکی از مثال‌های خوب تفکر شبکه‌ای در فرهنگ ما، عزاداری‌های ماه محرم است که همه افراد بر اساس انگیزه‌های شخصی و نه مادی، امکانات خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و یک هیئت را تشکیل می‌دهند بدون اینکه نیاز به مداخله دولت باشد و ما می‌توانیم موکب‌های عزاداری را در همه جا ببینیم.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم