سرمایش و گرمایش نمونه‌های صنعتی و آزمایشگاهی تامین می‌شود
با تلاش یک شرکت فناور؛

سرمایش و گرمایش نمونه‌های صنعتی و آزمایشگاهی تامین می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 24442
سیستم های سرمایشی و گرمایشی آزمایشگاهی و صنعتی در کنار دستگاه‌های تست و ارزیابی کیفی این سامانه‌ها از تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه‌های صنعتی است که بخشی از این نیاز با تولیدات یکی از شرکت‌های فناور کشورمان تأمین می‌شود.

سیستم های سرمایشی و گرمایشی آزمایشگاهی و صنعتی در کنار دستگاه‌های تست و ارزیابی کیفی این سامانه‌ها از تجهیزات مورد نیاز  آزمایشگاه‌های صنعتی است که بخشی از این نیاز با تولیدات یکی از شرکت‌های فناور کشورمان تأمین می‌شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سرما و گرما دو عنصر مورد نیاز در فرآیندهای آزمایشگاهی هستند و تولید این دستگاه‌ها با توجه به فرآیند پیچیده و دقیق آن نیازمند بهره‌مندی از به روزترین دانش فنی است. بر همین اساس، یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است با تولید سیستم های سرمایشی و گرمایشی آزمایشگاهی و صنعتی در کنار دستگاه‌های تست و ارزیابی کیفی این سامانه‌ها بخشی از این نیاز را تأمین کند.
به گفته‌ی احسان مهدوی، انواع سردخانه، یخچال و فریزرهای صنعتی در سراسر کشور آغاز راه این شرکت بوده است و به تدریج باتوسعه فناوری و تحقی بر روی تجهیزات پیشرفته‌تر این شرکت اکنون سیستم های سرمایشی و گرمایشی آزمایشگاهی و صنعتی را به بازار آزمایشگاهی کشور روانه کرده است.
چمبرهای تست محیطی، یخچال­ ها، فریزرها و دیپ فریزرها در کنار تجهیزاتی چون چیلرها، مینی چیلرها، آبسردکن های صنعتی و تجاری و شیرسردکن ها در ظرفیت ها و طراحی های مختلف از دیگر تجهیز تجهیزاتی هستند که مدیرعامل فرا تجهیز آرمان پژوه از آن‌ها به عنوان برجسته‌ترین تولیدات این شرکت نام می‌برد.
این فعال فناور، به سردکن های با توانمندی سردسازی تا منفی 80درجه سانتی‌گراد اشاره کرده و بیان می‌کند: این سردسازها با قابلیت‌هایی چون بازه ی دمایی یادشده، دارای سیستم سرمایشی پیشرفته با طراحی منحصر به فرد و هوشمند هستند که بازه ظرفیتی ۵۰۰ لیتری را با سیستم سیرکولاسیون و هم‌دمایی هوشمند انجام می‌دهند.
یخچال آزمایشگاهی هوشمند ضدانفجار اما یکی دیگر از محصولات این شرکت است که به گفته‌ی مهدوی، کاربرد فراوان آن در آزمایشگاه‌های شیمی، نفت، متالوژی زمینه‌ساز کسب دانش فنی و تولید محصول شده است و در مدل‌های گوناگون این دستگاه، بهینه‌سازی‌ها و افزودن قابلیت‌های متعددی صورت گرفته است.
به گفته مدیرعامل این شرکت فناور، تولید این تجهیزات توانسته است زمینه‌ساز اشتغال لااقل 10 نفر از متخصصان حوزه مهندسی باشد و میزان قابل توجه فروش محصولات این شرکت در نمایشگاه تجهیزات و همچنین دیگر نمایشگاه‌ها زمینه‌ی ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خروج ارز به‌واسطه واردات محصولات مشابه را فراهم کند.
اما توجه به تحقیق و توسعه در کنار تلاش برای یافتن مهم‌ترین نیازهای بازار صنعتی، ضرورتی است که مهدوی آن‌ها را لازمه‌ی اساسی رقابت‌پذیری و پیشرفت در بازار این حوزه عنوان می‌کند و می‌افزاید: اگر شرکت‌های فناور کشور عامل تحقیق و توسعه را مد نظر قرار دهند چراکه بازار امروز، مستلزم توجه به فناوری‌های تازه است و بدون تلاش برای کسب مهارت رقابتی در بازار امروز امکان رشد و فروش محصول فراهم نخواهد بود.

پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم