سه هزار فعال حوزه سلول بنیادی به بزرگترین رویداد سلولی کشور می آیند
حمیدیه:

سه هزار فعال حوزه سلول بنیادی به بزرگترین رویداد سلولی کشور می آیند


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 39959
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی با توضیح برنامه‌های سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: این رویداد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد سلولی شناخته می‌شود که مجمع بزرگی از فعالان سلول بنیادی است، اما در آن به روی همه باز است.

 


 

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی با توضیح برنامه‌های سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: این رویداد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد سلولی شناخته می‌شود که مجمع بزرگی از فعالان سلول بنیادی است، اما در آن به روی همه باز است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی در نشست خبری سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: این رویداد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد سلولی شناخته می‌شود که مجمع بزرگی از 3000 فعال حوزه سلول بنیادی است

وی بیان کرد: در جشنواره ملی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تنها دانشجویان و اساتید دانشگاه از این رویداد بهره نمی‌برند بلکه این رویداد ترکیبی از حضور مدیران شرکت های دانش بنیان ،  کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، خیرین و همه افرادی که به نحوی در حوزه سلولی فعالیت دارند است.

حمیدیه بیان کرد: بیش از 3 هزار نفر برای شرکت در جشنواره ثبت‌نام کردند. هم‌اکنون 17 کارگاه آموزشی با موضوعات تخصصی متفاوت در سطح شهر تهران در حال برگزاری است. سومین رویداد استارت اپ سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از دیروز کار خود را اغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت. نکته جالب اینکه کسانی که در نخستین رویداد  استارت اپ سلول‌های بنیادی برگزیده ‌شده‌اند شرکتی تأسیس کرده‌ و امروز خود سومین دوره رویداد کارآفرینی را آن‌ها برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در این جشنواره گفت: سال نخست تنها تعداد کمی شرکت در این حوزه حضور داشتند اما امسال با استقبال بالا و دستاوردهای چشم گیر چند سال گذشته به علت کمبود جا ناچار برای هرچند شرکت یک غرفه در نظر گرفتیم.

دبیر کل سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از دیگر برنامه‌های این رویداد را فن بازار عنوان کرد و افزود: در این رویداد صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران باهم ارتباط برقرار می‌کنند. این رویداد میزان رشد این علم در کارآفرینی و اشتغال را به رخ می‌کشد.

وی در ادامه به تعداد بالای سخنرانان برجسته که در بخش کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی حضور خواهند داشت اشاره کرد و گفت: سخنرانان برجسته‌ای از کشورهای فرانسه، سنگاپور، سوئیس، سوئد، کانادا، هلند، انگلیس، آمریکا، اسپانیا، لهستان، روسیه، ایرلند، استرالیا، ژاپن در این رویداد شرکت می‌کنند.

حمیدیه بخش جذاب این جشنواره را دانش‌آموزی عنوان کرد که از سراسر کشور حضور پیدا خواهند کرد و افزود: برخی مقالاتی که امسال توسط دانش آموزان مقطع یازدهم و دهم به این جشنواره ارسال شد باورنکردنی بود. دانش آموزان در این بخش دست سازه‌های خود را به نمایش می‌گذارند. این دانش آموزان آینده‌سازان کشور ما هستند و تا امروز نیز توانسته‌اند رشد خوبی را در این علم به نمایش بگذارند.

کانون اندیشه نوآوری بخش دیگری از سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است که به گفته حمیدیه با همکاری ایرانیان مقیم خارج از کشور و دانشمندان خارجی راه‌اندازی شده تا همکاری مشترکی باشد. در این رویداد اساتید معتبری از جای‌جای ایران و کشورهای دیگر حضور خواهند داشت تا از ظرفیت‌ها و همکاری‌های آنان بهره ببریم.

وی دیگر برنامه این رویداد را جایزه ملی عنوان کرد و گفت: مثل هرسال به مقاله برتر، ایده برتر، اختراع برتر در سالی که گذشت در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جوایزی اهدا می‌شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی بیان کرد: سمپوزیوم بیماری‌های پیوند علیه میزبان نیز با همکاری اتاق ایران و فرانسه به‌عنوان یکی از برنامه‌های کنگره بین‌المللی برگزار خواهد شد.

به گفته وی در مراسم اختتامیه از چند محصول صد در صد ایرانی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رونمایی می‌شود.

حمیدیه در ادامه بیان کرد: باید کاری کنیم تا جوانان ما از کشورشان لذت ببرند، شاداب باشند تا بتوانند با لذت بردن از کسب‌وکار و محیط زندگی خدمات بهتری به این کشور ارائه دهند. در این راه همه باید تلاش کرده و به جوانان انرژی دهیم.

 

چرخه سلول‌های بنیادی کشور کامل شد

حمیدیه ازجمله اخبار مهم حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور را آیین‌نامه‌هایی عنوان کرد که برای مردم تدوین می‌شود. وی با اشاره به قول ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برای دریافت مجوز و آیین‌نامه‌های لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین آیین‌نامه «سلول، بافت و ژن‌درمانی» که مربوط به محصولات این حوزه بود در سال 94 توسط سازمان غذا و دارو تدوین شد. سومین آیین‌نامه در حوزه «بنکینگ، مراکز پذیره‌نویسی سلول‌های خون‌ساز و بانک‌های بند ناف»  از طریق وزارت بهداشت ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در انتهای سال 95 نخستین آیین‌نامه «سلول درمانی» به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد. اما خبر خوبی که ابتدای هفته جاری توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، «آیین‌نامه مراکز سلول درمانی و پزشکی بازساختی کشور» بود. به این صورت که بیمارستان‌های ما چطور می‌توانند از مراکز سلول درمانی و پزشکی بازساختی برخوردار شوند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی تأکید کرد: زنجیره سلول‌های بنیادی در کشور ما کامل شده است. به‌طوری‌که شرکت دانش‌بنیانی که درراه تولید محصول قدم می‌گذارد قانون و آیین‌نامه خود را دارد، تا پزشکی که می‌خواهد در محلی فعالیت کند، آیین‌نامه و ضوابط مکان، پروانه سلول درمانی و غیره را دارا است. با این آیین‌نامه‌ها این علم بر اساس اصول فنی و دقیق و تحت نظر مراکز معتبر انجام می‌شود.

 

سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، 7لغایت 10 آذرماه 1397، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار می‌شود.

پایان پیام/

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم