سکوی سرچاهی «ایران‌ساخت» به بهره‌برداری رسید
با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری

سکوی سرچاهی «ایران‌ساخت» به بهره‌برداری رسید


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 48713
سکوی 1148 تنی ایران‌ساخت میدان سلمان با بهره‌مندی از توان داخلی در خرمشهر و با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری بارگیری شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریییس‌جمهوری که به استان خوزستان سفر کرده بود،  سکوی سرچاهی S۱ میدان سلمان بارگیری شد.

با نصب و بارگیری این سکوی ۱۱۴۸ تنی "ایران ساخت" که با توان متخصصان ایرانی بومی سازی و در داخل کشور ساخته شده قرار است ظرف ۱۵ روز آینده حمل ان برای نصب در میدان سلمان آغاز شود و ظرفیت تولید نفت این میدان مشترک افزایش یابد.

 

در این سکو، با بهره‌مندی از روش فرازآوری گاز، ظرفیت تولید نفت این میدان حدود 6 تا 6 هزار و 500 بشکه در روز افزایش یابد.

سکوی  کاملا ایرانی است و بخش‌های سازنده آن از سوی تولیدکنندگان داخلی تامین شده است.

پایه سکو وزنی معادل هزار و ۱۵۰ تن دارد که تا عمق ۶۰ متری در بستر دریا کوبیده شده است و با بهره‌مندی از روزآمدترین فناوری‌ها کار بارگیری نفت را انجام می‌دهد.

تجهیزات فرآیندی از قبیل چندراهه‌های تولید، تست و گازرانی، سیستم کنترل هوشمند، پکیج‌های تزریق گاز و مواد شیمیایی برای محافظت از خطوط لوله زیردریایی، تجهیزات توپکرانی، برق از بخش‌های این تجهیز به شمار می‌رود.

 

بازدید از دستاوردهای فناورانه اروند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از شرکت های فناور مستقر در منطقه آزاد اروند بازدید کرد و با فعالان فناور مستقر در این منطقه ویژه تجاری به گفت و گو نشست.

پتروصنعت پارسیان خزر تولیدکننده فیلترهای صنعتی، ارتباطات گویا اروند سازنده تلفن همراه هوشمند، کاردان آزما تولیدکننده محیط کشت آزمایشگاهی و فولاد کاوه اروند تولیدکننده فرآورده های فولاد دستاوردهایشان را ارائه کردند.

 

ستاری همچنین از واحدهای از دستاوردهای دانشگاهی مرکز رشد واحدهای فناور علوم و فنون دریایی خرمشهر دیدن و با دانشگاهیان مستقر در این هسته های فناور گفت و گو کرد.

 

بر اساس این گزارش، در سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به بندر ماهشهر، فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید با ظرفیت تولید 100 هزار تن فرآورده های پتروشیمی در سال افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. همچنین قرارداد تولید بومی 10 کاتالیست پتروشیمی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی منعقد شد.


اخبار مرتبط: 

زیست‌بوم دانش‌بنیان «پتروشیمی» را به صنعتی پویا بدل کرده است

55هزار تن به ظرفیت سالانه محصولات پتروشیمی «ایران ساخت» افزوده شد

فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید افتتاح می‌شود



 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم