سیستان و بلوچستان  بین ۵ استان نخست در تعداد شرکت‌های خلاق است

سیستان و بلوچستان بین ۵ استان نخست در تعداد شرکت‌های خلاق است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 51069
فناوری، نوآوری و صنایع خلاق و فرهنگی ظرفیتی مناسب فراهم کرده‌‎اند تا با استفاده از آنها بتوان برای مناطق کمتر برخوردار کشور، فرصت‌های شغلی ایجاد کرد. با حمایت معاونت علمی و فناوری و تلاش پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در مقطعی ۱۰ درصد از شرکت‌های خلاق کشور در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شده‌ بودند و اکنون نیز این استان جزو ۵ استان اول در تعداد شرکتهای خلاق است.

 

 

 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در یکی از سفرهای خود به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرده بود: «پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مستقر در زاهدان یکی‌ از بهترین و پویاترین پارک‌های کشور است و من هروقت از آن بازدید کردم روحیه گرفته‌ام».

حوزه‌های انرژي هاي نو (با تأكيد بر باد و خورشيد و امواج دريا)، معدن و فرآورده هاي معدني غير فلزي، كشاورزي (با تأكيد بر گياهان دارويي، محصولات گرمسيري، موز و خرما و محصولات مقاوم به شوري و كم آبي) و شيلات و آبزي پروري، صنایع خلاق شامل تولید محتوا، صنایع دستی و .... بخشی از زمینه‌های کاری است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور را تشویق به فعالیت در آنها کرده است.

 

ستاری در این رابطه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت بالایی برای توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان دارد بیان کرده بود: میزان سرمایه گذاری دولت در حوزه آموزش در سیستان و بلوچستان قابل توجه بوده است و باید از این سرمایه‌های انسانی متخصص به نحو مطلوبی در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بهره برده شود. کشور  برای آموزش و تربیت این جوانان هزینه می‌کند تا برای حل مشکلات بومی کارآمد باشند و سودآور شدن این سرمایه‌گذاری، به دست جوانان خلاق و فارغ‌التحصیل دانشگاهی اتفاق خواهد افتاد.

 

در همین راستا، سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نتایج سرمایه گذاری و اهتمام زیست بوم دانش بنیان کشور را در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان قابل توجه بر شمرد و گفت: این استان جزو ۵ استان برتر کشور از حیث تعداد شرکتهای خلاق احراز صلاحیت شده است.

وی با توجه به برنامه این ستاد برای رساندن تعداد شرکت‌های خلاق به 2000 شرکت در سال جاری، ابراز امیدواری کرد که به تبع این رشد کمی و کیفی، تعداد شرکت‌ها در این استان نیز در سال جدید افزایش پیدا کند.

 

ستاد‌های مختلف توسعه فناوری تشکیل شده در معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری مانند ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی و ستاد فعال در زمینه نانو فناوری، نیز هر یک برنامه‌های جداگانه خود را در رشته‌های تخصصی مورد نظر در این استان پیگیری می‌کنند.

همچنین شرکت‌های خلاق این استان با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز، موفق شده‌اند برخی محصولات خود را به ویژه در حوزه صنایع دستی به برخی مقاصد صادراتی از جمله اروپا صادر کنند.

پایان پیام/33

 

اخبار مرتبط :

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز: برگزیدگان رویداد سینمایی «خلق-ایده» تحت حمایت‌ معاونت علمی قرار می‌گیرند

 

جزئیات برنامه حمایتی ستادتوسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در سال۹۷

 

۷۹ شرکت در استان مرکزی موفق به کسب مجوز و تاییدیه محصول دانش‌بنیان شدند

 

۱۱ شرکت‌ فناور برای توسعه دانشگاه پیشگام شدند؛ گزارش گردهمایی هم‌آفرینیمپیاد علمی علوم پایه

 

 

 

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم