سیستم‌های جدید ترافیکی در کشور طراحی و تولید شد
توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی ؛

سیستم‌های جدید ترافیکی در کشور طراحی و تولید شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 41739
یک شرکت دانش بنیان با بکارگیری نیروهای نخبه و توانمند داخلی توانسته است در زمینه طراحی و تولید سیستم های جدید ترافیکی، ابداعات زیادی را به ثبت برساند. یکی از بخشهای تحقیقاتی این شرکت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) است.



یک شرکت دانش بنیان با بکارگیری نیروهای نخبه و توانمند داخلی توانسته است در زمینه طراحی و تولید سیستم های جدید ترافیکی، ابداعات زیادی را به ثبت برساند. یکی از بخشهای تحقیقاتی این شرکت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) است.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به وضعیت نابسامان ترافیکی و حجم تصادفات و تلفات جانی و مالی زیاد، این شرکت با هدف به‌سازی و کمک به امنیت در جاده‌ها وارد این عرصه شده است.


این شرکت با به روز نگهداشتن سیستم‌های تولیدی خود همواره در حال بهینه کردن سیستم‌ها از نظر مصرف انرژی و عملکرد است. در آینده نیز سیستم‌های جدیدی در این زمینه عرضه خواهد کرد. به گفته سید جمال خالقی مدیر عامل نگرش رایانه پویا، شرکت ما آمادگی دارد تا با توجه به تعاریف و نیازهای جدید پلیس و سازمان‌های مرتبط با امور ترافیکی جاده، سیستم‌های جدید را تولید کند.
وی افزود: یکی از تولیدات شرکت ما، طراحی و تولید «سرعت سنج ثابت خودرویی سه بعدی» است. این سیستم نیز بوسیله دو دوربین خود، عمق سنجی دقیقی از خودروهای عبوری دارد و در نتیجه سرعت آنها را با دقت بسیار بالایی محاسبه می کند.


این فعال دانش بنیانی در ادامه تصریح کرد: استریو ویژن علاوه بر تمامی مزایای سیستم های تک دوربین دارای ویژگی های منحصر بفردی چون «عدم نیاز به کالیبره در محل»، «حساسیت بسیار پایین به لرزش دکل»، «عدم حساسیت نسبت به جابجایی محل دید دوربین» و «دقت بسیار بالا در محاسبه سرعت» است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از جمله ويژگی‌ها و امکانات خاص دوربین سرعت سنجی ثابت استریوویژن می توان به «نصب سریع و عدم نیاز به کالیبراسیون محلی»، «امکان نصب در هر دو سمت جاده و بدون نیاز به بستن راه در مرحله نصب»، «قابلیت اندازه گیری فاصله بین خودروها»، «قابلیت سرعت سنجی همزمان خودروها در دوحالت دورشونده و نزدیک شونده»، «امکان شبکه کردن چندین سامانه دوربین سرعت سنجی ثابت استریوویژن به منظور کنترل سرعت میانگین» و «ارائه تصویری رنگی با رزولوشن بالا از تمامی خودروهای عبوری» اشاره کرد.


خالقی در ادامه عنوان کرد: سامانه پلاک خوان از دیگر محصولات شرکت ما است. شرکت مهندسی نگرش رایانه پویا در طی سالهایی که پلاک های لیزری روی خودروها نصب بودند موفق به دستیابی به OCR با دقت بالای 98% بر روی این پلاک ها شد. در واقع بنای این سیستم ها با این نوع پلاک ها گذاشته شد. سالهای بعد و با جایگزینی این پلاک ها با پلاک ایران، تحقیق و توسعه روی این نوع از پلاک ها آغاز شد. این دقت برای پلاک نوع ایران نیز بسط و گسترش پیدا کرد، به گونه ای که در حال حاضر بیش از 150 نقطه درداخل و خارج از کشور به صورت ثابت یا موبایل مجهز به سیستم های پلاک خوانی این شرکت است.


وی با اشاره به ويژگی‌ها و امکانات خاص سامانه پلاک خوان سریع، گفت: «قابليت پردازش تصاوير رنگی دوربين‌های رنگی و مادون قرمز»، «دقت تشخيص بالای (۹۸ درصد)»، «سرعت پردازش بسیار بالا
سرعت تشخیص منحصر به فرد»، «قابليت کار در شرايط مختلف ترافيکی» و «قابلیت ارسال اطلاعات بر روی انواع شبکه» از مهم ترین ویژگی های این سامانه است.


خالقی پلاک خوان سیّار خودرو (MLPR) را محصول دیگر شرکت عنوان کرد و افزود: سیستم پلاک خوان سیار، مجموعه دوربین و پردازشگر است که در خودرو نصب می شود و پلاک اتومبیل‌هائی را که در میدان دید دوربین‌ها باشد، شناسائی و استخراج و در بانک اطلاعاتی خود ذخیره می‌کند. این سیستم می‌تواند با مقایسه پلاک‌های استخراجی با یک بانک اطلاعاتی از خودروهای تحت تعقیب با ارسال آلارم‌هائی کاربر را مطلع سازد. پلاک خوان سیّار خودرو از دو مجموعه دوربین تشکیل شده که یکی از آنها جلوی خودرو و دیگری سمت راست راننده را پوشش می‌دهند.


سامانه تشخیص عبور از چراغ قرمز، سرعت سنجی ثابت خودرویی (FVSR)، سرعت سنج ثابت خودرویی سه بعدی و سرعت سنج سیار خودرویی مبتنی بر تکنیک استریوویژن (MVSR) از دیگر محصولات این شرکت است.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم