سیگنال‌های بیماران قلبی روی دستگاه‌های هوشمند قابل مشاهده می‌شوند
آشنایی با یک واحد فناور؛

سیگنال‌های بیماران قلبی روی دستگاه‌های هوشمند قابل مشاهده می‌شوند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 26494
جمعی از دانشگاهیان فناور کشورمان که در حوزه راهکارهای هوشمند پزشکی فعالیت می‌کند، در مسیر تولید دستگاه نوارقلب تک‌کاناله‌ای را که بتواند

جمعی از دانشگاهیان فناور کشورمان که در حوزه راهکارهای هوشمند پزشکی فعالیت می‌کند، در مسیر تولید دستگاه نوارقلب تک‌کاناله‌ای را که بتواند اطلاعات دقیق و لحظه‌ای را به دستگاه‌های هوشمند مانند موبایل ارسال کند، گام گذاشته‌اند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رشد و گسترش روزافزون فناوری‌های هوشمند تنها به عرصه ارتباطات محدود نمی‌شود و پای خود را به عرصه پزشکی و سلامت نیز باز کرده است. چراکه قابلیت‌ها و مزایای تلاقی این دو حوزه می‌تواند ضمن سرعت بخشیدن به کار کیفیت بهتری را برای زندگی بیماران و کارایی بهتر برای پزشکان به ارمغان بیاورد.

در همین راستا یکی از شرکت‌های فناور کشورمان که توسط جمعی از دانشگاهیان ایجاد شده است، ارائه راهکارهای هوشمند در حوزه پزشکی را در دستور کار خود قرار داده و در مسیر تولید دستگاه نوارقلب تک‌کاناله‌ای را که بتواند اطلاعات دقیق و لحظه‌ای را به دستگاه‌های هوشمند مانند موبایل ارسال کند، گام گذاشته ‌است.

به گفته‌ی یکی از فعالان سینا آرتا رای ، دستگاه نوار قلب تک‌کاناله با قابلیت ارسال سیگنال به گوشی موبایل، به دلیل گسترش روز افزون ناقل‌های همراه هوشمند، استفاده از این دستگاه که مبتنی بر ارسال داده نوار قلب به ناقلان همراه و هوشمند است، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک کارایی‌های خارق‌العاده خود را به نمایش بگذارد.

احسان پسند با اشاره به این‌که دستگاه   mECG به همراه یک اپلیکشن موبایل عرضه می‌شود می‌افزاید: بیمارانی که دچار عارضه قلبی باشند و در عین حال دچار درد در ناحیه قفسه سینه شوند با استفاده از این دستگاه قادر خواهند بود که به تنهایی از خود نوار قلب تک کاناله گرفته و برای پزشک خود بر بستر اینترنت ارسال کنند؛ در نهایت با استفاده از این دستگاه پزشک قادر خواهد بود که آریتمی AF که عامل اصلی سکته مغزی است، تشخیص دهد و پروسه درمان AF را شروع کند.

وی با بیان این‌که به واسطه‌ی کاربری تعاملی و نمایش سیگنال بر صفحه نمایش، کاربری این ابزار بسیار ساده خواهد بود، اظهار کرد:  با استفاده از ایان دستگاه، پزشک قادر خواهد بود از نزدیک یا راه دور ضربان قلب و آریتمیهای قلبی قابال تشخیص توسط یک کانال را شناسایی کند. در واقع این دستگاه دارای قابلیت استافااده توسط پزشک در مطب و همچنین استفاده توسط بیمار در خانه و کنترل پزشک از راه دور است.

به گفته این دانش‌آموخته‌ی صنعتی شریف، گام‌های نخست این کار بر اساس یک کار دانشگاهی آغاز شد و جمعی از فارغ‌التحصیلان در این کار مشارکت دارند به طوری‌که اعضای این شرکت دارای سابقه فعالیت در حوزه‌های مرتبط فناوری و تخصص علمی مرتبط هستند. 

این فعال فناور، هدف اصلی این شرکت را ارائه راهکارهای هوشمند مبتنی بر گوشی تلفن همراه عنوان کرد که ضمن کم‌هزینه بودن، داشتن هزینه کم، به بیماران در  برقرار کردن ارتباط مداوم از راه دور با پزشکان و تیم درمان کمک کند.

 

پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم