شرکت‌های خلاق مسیر توسعه کشور را هموار می‌کنند

شرکت‌های خلاق مسیر توسعه کشور را هموار می‌کنند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 72304
یک نماینده مجلس بر حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآور در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

محمدصالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور به عنوان سیاست‌های نظام پذیرفته شده است و از سوی رهبر انقلاب نیز ابلاغ شده است. بی‌شک، دستگاه‌های متولی باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا زمینه رشد و توسعه این شرکت‌های نوآور را فراهم کنند.

جوکار در ادامه افزود: برنامه ششم توسعه رو به اتمام است و برنامه هفتم باید به تصویب برسد. یقیناً یکی از محورهای برنامه هفتم و احکام مرتبط با آن باید حمایت از شرکت‌های خلاق و نوآور باشد. همچنین در بودجه‌های سالانه نیز با توجه به حوزه کاری گسترده شرکت‌های خلاق، باید حمایت‌های مناسبی به آنها اختصاص یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و تمایل مجلس شورای اسلامی به حمایت از این‌گونه شرکت‌ها افزود: با توجه به تصویب قوانین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان حمایت از شرکت‌های خلاق را نیز در این قانون منظور کرد تا این جوانان خلاق و نوآور بتوانند در سایه این حمایت‌ها، شرکت‌ها و استارتاپ‌های خود را به مولدهای محلی اشتغال و درآمدزایی تبدیل کنند.

 

جوکار همچنین بیان کرد: در صورتی که بخواهیم در کشور به استقلال برسیم و وابستگی اقتصاد به بیگانگان را مرتفع کنیم، چاره‌ای جزء تکیه به این جوانان خلاق و زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت در کشور نداریم. حوزه‌های مانند پزشکی، آی تی، صنایع دیداری و شنیداری، گردشگری و ده‌ها حوزه و رشته مستعد دیگر، وجود دارد که می‌تواند به بستری برای تولد کسب و کارهای نوین، پویا و بالنده تبدیل شود. فعالان صنایع نرم و خلاق و نوآوران، باید احساس کنند که زمینه کار برای آنها به درستی فراهم شده است و از نظر مالی  و تسهیلات نیز، دغدغه‌ای نداشته باشند تا بتوانند به یک محور قابل اتکا در اقتصاد کشور، تبدیل شوند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان‌ها در کنفرانس آنلاین براتیسلاوا شرکت می‌کنند
دانش‌بنیان‌ها در کنفرانس آنلاین براتیسلاوا شرکت می‌کنند
99/07/12 - 08:45
مسیر افزایش تعداد شرکت‌های خلاق حوزه گیاهان دارویی هموار می‌شود
مسیر افزایش تعداد شرکت‌های خلاق حوزه گیاهان دارویی هموار می‌شود
98/05/06 - 09:24
بیشتر بخوانیم