شرکت‌های دانش‌بنیان آب،خاک و محیط زیستی به‌طور جدی حمایت می‌شود
ابراهیمی:

شرکت‌های دانش‌بنیان آب،خاک و محیط زیستی به‌طور جدی حمایت می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 35566
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی اعلام کردند: از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های فعالیت این ستاد به‌طور جدی حمایت می‌کنیم، چراکه این شرکت‌ها موتور محرکه برای انتقال فناوری به جامعه و بخشهای اقتصادی هستند.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی اعلام کردند: از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های فعالیت این ستاد به‌طور جدی حمایت می‌کنیم، چراکه این شرکت‌ها موتور محرکه برای انتقال فناوری به جامعه و بخشهای اقتصادی هستند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه گفت: کشور نیاز به توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش آب دارد. به خصوص شرایط ایجاد و توسعه شرکت‌های نوپای کسب‌وکار بسیار حائز اهمیت است و باید بتوان افراد ایده‌پرداز را به فعالیت در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان ترغیب کرد. به این صورت می‌توان از فرصت‌هایی که قانون در نظر دارد استفاده کرده و مشکلی از مشکلات کشور حل کرد.

وی بیان کرد: ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه به چند صورت حمایت می‌کند. اول  توسعه فناوری برای شرکت یا افرادی که دارای ایده‌های جدید هستند که حمایت مشاوره‌ای برای پخته شدن ایده داده می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: توسعه فناوری و اجرای ایده در مرحله پایلوت، به طوری‌که بعد از اجرای پایلوت بتواند خدمات لازم را به بخش ذی‌ربط استمرار دهد و سرمایه‌گذاری انجام‌شده مورد استفاده قرار گیرد. مثال آن پایلوت شورورزی برای تثبیت کانون‌های تولید گردوغبار با روش‌های بیولوژیکی و کشت ماهی و میگو با ایجاد اشتغال و تولید  است.

به گفته وی توسعه فناوری با حمایت از شرکت‌هایی که به بلوغ فناوری رسیده‌اند و نیاز به حمایت تسهیلاتی؛ نقدینگی و استفاده از انواع معافیت‌ها دارند. همچنین  توسعه فناوری با خرید خدمات و یا تولید محصول با ایجاد ارتباط بین متقاضی (مشتری محصول فناورانه) و تولیدکننده فناوری (شرکت‌ها) موردحمایت قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی با این حمایت‌ها از اقتصاد مبتنی بر نفت و منابع زیرزمینی به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش، خلاقیت و نوآوری نیروی تحصیل‌کرده و جوان خواهیم رسید و از مسیر اقیانوس دارایی‌های فکری ارزشمند جامعه، توسعه و رونق بازار رقم خواهد خورد.

وی همچنین طرح دیگر این ستاد را هدایت پایان‌نامه‌های مقاطع ارشد و رساله‌های دکترا برای برطرف کردن نیازهای فناورانه این عرصه عنوان کرده و بیان داشتند که دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ملزم به اجرای پایان‌نامه و رساله خود باکیفیت بوده به‌طوریکه نمره قابل‌قبول را دریافت کنند.

ابراهیمی ادامه داد: اگر موضوع موردنظر و وقتی‌که صرف می‌کنند در جهت رفع نیازهای فناورانه توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست باشد می‌توان نتیجه چندجانبه گرفت بهطوری‌که نیاز فناوری کشور رفع می‌شود.

وی افزود: دوم، دانشجو در راستای نیاز کشور وقت، انرژی و امکانات را صرف می‌کند. نکته سوم نیز این است که ارتباطی میان دانشگاه، موضوع فناوری و بخش اجرایی دولتی یا خصوصی ایجاد خواهد شد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی از این طریق زمینه‌های اشتغال دانشجو نیز فراهم خواهد شد. دانشجو با دست‌یابی به فناوری می‌تواند شرکت دانش‌بنیان تأسیس کند، در پارک‌ها و مراکز رشد مستقرشده و همچنین با دستگاه‌های اجرایی که این فناوری را در آن راستا ایجاد کرده است متصل و شرایط شغلی جدیدی را برای خود فراهم کند.

پایان پیام/

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم