شورای توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اصفهان تشکیل می‌شود
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی:

شورای توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اصفهان تشکیل می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 10815
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی نسبت به تشکیل شورای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان اصفهان بهره گیری و همکاری با گروه های بالینی تاکید کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی نسبت به تشکیل شورای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان اصفهان بهره گیری و همکاری با گروه های بالینی تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی ومرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان تاکنون در پیشرفت کشور نقش موثری داشته و در برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز این استان به عنوان یکی از قطب های اصلی کشور در حوزه سلول های بنیادی در نظر گرفته شده به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز پیگیر تقویت این قطب است.
وی درادامه گفت: آن چه که در گزارشات در این جلسه بیان شد با توجه به پیشینه این دانشگاه در حد مطلوب نیست و استان اصفهان باید به سرعت به آن چه که شایسته این استان است دست یابد.
حمیدیه همچنین بیان کرد: با توجه به سرمایه گذاری هایی که در دنیا در این حوزه صورت می گیرد تجاری سازی این صنعت بسیار ضروری است و این دانشگاه باید در این زمینه فعالیت ها افزایش یابد ولی با روند تولید مقالات کنونی، کشور جهشی در این جهت نخواهد داشت.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی ادامه داد: در کشور ژاپن طبق برنامه ریزی های تا سال 2020 این کشور 40 درصد تولید ناخالص ملی این کشور از فروش قطعات یدکی انسان خواهد بود به همین دلیل باید علم پایه ای را که به آن دست پیدا کرده ایم ترجمه کنیم. برنامه ریزی ها در کشور ما به صورت مشترک و گروهی در حد کافی نیست و باید در این استان با همکاری های بین مراکز و بخش های مختلف به سرعت فعالیت ها جهت رسیدن به نتیجه مطلوب هم افزایی شوند که با توجه به توانایی ها و نیروی انسانی قدرتمند این استان دور از دسترس نیست.
در این بازدید نشستی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مسوولان این دانشگاه برگزار شد که در این نشست دکتر محمد حسین نصر اصفهانی از پژوهشکده رویان اصفهان در ارتباط با فعالیت های انجام شده در این مرکز، از قبیل مدل های تمایز یافته در بیمارانی که مشکلات عصبی دارند و کار مشترک با دانشگاه کمبریج انگلستان گزارشی ارائه کرد.
همچنین پیمان کیهان ور مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی در ادامه به فعالیت های اخیر این ستاد از جمله آیین نامه ثبت فراورده های سلول، بافت و ژن درمانی، جایزه ملی سلول های بنیادی و کارگروه های جدید تشکیل شده در ستاد اشاره نمود و از اساتید جهت حضور در این کارگروه ها دعوت کرد.
در پایان مهدی نعمت بخش معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به عدم وجود موانع جهت تشکیل شورای سلول های بنیادی استان اظهار داشت: تقاضای ما این است که در استان ها فرایند تشکیل شرکت های دانش بنیان با سیاست های استانی تطبیق داده شود. وی همچنین نسبت به راه اندازی مرکز BMT در استان تاکید کرد.
در ادامه این برنامه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی از مجتمع آموزشی، درمانی سید الشهداء(ع) این استان و امکانات و توانایی های این مرکز بازدید کرد.
پایان پیام / 26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم