شیرهای توپی تولید داخل در ابعاد گسترده تولید می‌شوند
توسط یک شرکت فناور داخلی صورت گرفت؛

شیرهای توپی تولید داخل در ابعاد گسترده تولید می‌شوند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 17755
یکی از شرکت‌های فناور صنعتی، توانسته است شیرهای توپی مورد نیاز صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را در ابعاد گوناگون به تولید و تجاری سازی برساند.

  یکی از شرکت‌های فناور صنعتی،  توانسته است شیرهای توپی مورد نیاز صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را در ابعاد گوناگون به تولید و تجاری سازی برساند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ صادق جانی، مدیرعامل شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام با اشاره به تولید شیرهای توپی مورد استفاده صنایع گوناگون گفت: این شرکت فناور به عنوان یکی از نخستین تولیدکنندگان شیرآلات صنعتی از جمله شیرهای توپی در ایران، طیف متنوعی از این شیرآلات را در قالب‌های یک، دو و سه تکه تولید و به صنعت ارائه کرده است.

این فعال فناور به فعالیت به‌عنوان نخستین شرکت تولیدکننده شیرهای توپی اشاره کرد و گفت: این شرکت در بین تولید کنندگان شیرهای توپی در ایران موفق به طراحی و ساخت شیرهای تمام جوشی در ایران شده است.

وی افزود: اکنون این شیرها از سایز 2 اینچ الی 36 اینچ در کلاس های 150 ، 300 و 600 تولید می‌شوند.

این فعال فناور با اشاره به کاربرد شیرهای توپی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان مسدودکننده گفت: شیرهای توپی یا Ball Valve ها به عنوان مسدودکننده به کارمی‌روند و با داشتن یک قطـعه توپی شکل برای متوقف کردن و راه اندازی دبی سیال در پایین‌دست شیر استفاده می‌شوند.

جانی  ادامه داد با چرخش ساقه شیر به سمت موقعیت بازشدن توپی چرخیده و سوراخی که در وسط آن تعبیه شده است در مسیر ورود و خروج سیال قرار می‌گیرد و در نتیجه سیال از شیر عبور میکند.

مدیر عامل پیشگام با اشاره به طیف گسترده مشتریان شیرهای توپی در صنایع گوناگون افزود: از مشتریان محصولات این شرکت می‌توان به شرکت های ملی گاز، ملی نفت، ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و کلیه شرکت های تابعه آنان مانند شرکت کالای نفت، شرکت نفت و گاز، شرکت مهندسی و توسعه گاز و کالا های پتروشیمی نام برد.

این فعال فناور، به حضور این شرکت به عنوان مرجع در حوزه شیرآلات توپی کاربردی در صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی در ایران بر مبنای پروانه بهره برداری در تولید شیرآلات از وزارت صنعت و معدن و تجارت افزود: علاوه بر این محصولات،  تولید شیرهای دو یا سه تکه از سایز  الی 36 اینچ، شیرهای توپی با کاربرد در فشارهای بالا منطبق بر استانداردهای بین‌المللی از دیگر تولیدات این شرکت به‌شمار می‌روند.

/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم