شیوع کرونا چه چالش‌هایی را فراروی دانشجویان بین‌المللی ایسلند گذاشت

شیوع کرونا چه چالش‌هایی را فراروی دانشجویان بین‌المللی ایسلند گذاشت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72767
پس از ورود دانشجویان بین‌المللی به ایسلند، محدودیت‌ها برای ادامه تحصیل و انجام پروژه‌های دانشجویی مانع از فعالیت آن‌ها شده است.

یک گروه 20 نفره از دانشجویان بین‌المللی، تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه ایسلند تحت نظارت یونسکو به پایان رساندند. آن‌ها در ماه ژانویه به ایسلند رسیدند و قرار بود تا ابتدای ژوئن در این کشور بمانند اما این کشور، با شیوع کرونا، تقریباً روند ادامه تحصیلات را از مدار خارج کرد و 20 فارغ التحصیل در تلاشند پروازهایی را به کشورهای مبدأ خود در سه قاره مختلف پیدا کنند.

این ترم برای دانشجویان بسیار غیر معمول بوده است. پس از دو ماه تلاش دانشجویان برای سازگاری با محیطی کاملاً متفاوت، دانشجویان مجبور شدند مقاومت و عزم خود را یک بار دیگر ثابت کنند، زیرا دانشگاه ایسلند در اواسط ماه مارس به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع کرونا تعطیل شد.

 

چالش‌های تحصیل در ایسلند و تلاش برای سازگاری

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، دغدغه بازگشت به کشورهایشان را دارند زیرا به جای 30 پرواز روزانه به مقصد اروپا و آمریکای شمالی به دلیل شیوع ویروس کرونا ، فقط به سه مقصد تعداد محدودی پرواز باقی مانده است.

یک فارغ‌التحصیل اهل اوگاندا نیز با همین مشکل روبرو است و می گوید: رفت و آمدها محدود شده است و من هنوز نمی دانم چه موقع می‌توانم به کشورم بازگردم.

وی از ورود خود در 8 ژانویه به یاد می‌آورد و بیان می‌کند: هنگام ورود به  ایسلند، از دیدن این کشور بسیار هیجان زده شدم، اما مشکلات بعدی در پی آمد و کار را در این کشور دشوارتر کرد.

تعداد دیگری از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی نیز تجربه‌های چالش‌ برانگیز مشاهبهی داشتند، همچنین تعدادی از دانشجویان بین‌المللی با سرمای شدید و وزش باد در این کشور، غافلگیر شدند.

این دانشجویان زمینه های کاملاً متفاوتی دارند که برخی از آنها از کشورهای عمدتاً مسلمان و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی به ایسلند سفر می‌کنند.

 

دانشجویان بین‌المللی در دورانی که دانشگاه‌های ایسلند تعطیل است، با استفاده از نرم‌افزارهای برخط، در کلاس‌های مجازی شرکت کردند و تحصیلات خود را ادامه می‌دهند. این موضوع امکان تعامل برای بحث‌های علمی و چالش‌ برانگیز را از دانشجویان سلب کرد این در حالی است که کارکنان و دانشجویان به طرز باورنکردنی با شرایط سازگار شدند.

 

منبع: سازمان ملل متحد

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
محدودیت‌های استرالیا افزایش یافت و امید دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل رنگ باخت
محدودیت‌های استرالیا افزایش یافت و امید دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل رنگ باخت
99/11/25 - 09:08
چه آسیب‌هایی فراروی دانشجویان بین‌المللی استرالیا قرار دارد
چه آسیب‌هایی فراروی دانشجویان بین‌المللی استرالیا قرار دارد
99/11/12 - 09:51
شیوع کرونا سفر و تحصیلات بین‌المللی را متحول کرد
شیوع کرونا سفر و تحصیلات بین‌المللی را متحول کرد
99/07/08 - 16:23
بیشتر بخوانیم