سامانه «سهنگ»؛ امکان گشت و بازرسی زمینی و هوایی با فناوری ژئوماتیک فراهم شد

سامانه «سهنگ»؛ امکان گشت و بازرسی زمینی و هوایی با فناوری ژئوماتیک فراهم شد

نخستین سامانه فناورانه گشت و بازرسی زمینی و هوایی مبتنی بر فناوری‌های ژئوماتیک موسوم به سامانه "سهنگ" با همراهی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز حراست وزارت نیرو و شرکت دانش‌بنیان موج‌آفرینان اندیشمند طراحی می‌شود.

آموزش در حوزه مالکیت فکری رونق گرفت؛ برگزاری کارگاه هنر مطالعه پتنت

آموزش در حوزه مالکیت فکری رونق گرفت؛ برگزاری کارگاه هنر مطالعه پتنت

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ترویج و فرهنگسازی در حوزه مالکیت فکری و اهمیت آن کارگاه‌های آموزشی را برگزار می‌کند تا شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها ایده‌های فناورانه بیشتری در مورد یک فناوری کسب کنند. «هنر مطالعه پتنت» عنوان کارگاهی است که 22 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

هفتمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد
در راستای گسترش همکاری بین دانشمندان جهان اسلام؛

هفتمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد

هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی با عنوان استپ آغاز به کار کرد. نخستین روز نشست استپ به نام تبادل تجربیات و مشاهدات نیروی درمان در کشورهای اسلامی، با محوریت همه گیری ویروی کووید 19 میزبان مقالات و سخنرانی‌های علمی شماری از پژوهشگران و پزشکان بود.

زیست‌بوم دانش‌بنیان در برابر کرونا| فناوران روزانه 200 تن مواد ضدعفونی‌کننده نانو تولید می‌کنند

زیست‌بوم دانش‌بنیان در برابر کرونا| فناوران روزانه 200 تن مواد ضدعفونی‌کننده نانو تولید می‌کنند

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید روزانه 200 تن مواد ضد عفونی کننده نانویی در کشور خبر داد که اثرگذاری و ماندگاری به مراتب بالاتری دارند.

چالشی برای بازی‌سازان؛ طراحی بازی‌های ‌شناختی با نوآوری و خلاقیت در هم آمیخت

چالشی برای بازی‌سازان؛ طراحی بازی‌های ‌شناختی با نوآوری و خلاقیت در هم آمیخت

«سرمایه شناختی و طراحی بازی» عنوان چالشی است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی راه‌اندازی شده است تا بازی‌سازان با ارائه ایده‌ها و نوآوری‌های خود تولید بازی‌های در حوزه علوم شناختی را شتاب دهند. بازی‌هایی که در حوزه‌هایی مانند اتیسم، بیش فعالی، سالمندی، توانبخشی، تمرینات توجه و تمرکز، بازی‌های معمایی و بهبود مهارت کودکان کارآمد هستند.

دانش‌بنیان‌ها در خدمت مردم؛ نقشه همراهی که چهار و نیم میلیون کاربر فعال دارد

دانش‌بنیان‌ها در خدمت مردم؛ نقشه همراهی که چهار و نیم میلیون کاربر فعال دارد

ارائه «سرویس‌های پلتفرمی نقشه» مسیری بود که یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به تخصص و توانمندی‌هایش برای کسب‌وکار خود انتخاب کرد و در این مسیر فناورانه توانست در طی 8 سال با طراحی نقشه همراه، بیش از 5/4 میلیون کاربر در ایران جذب کند.