صنایع نرم و خلاق کارآفرینی کرد

صنایع نرم و خلاق کارآفرینی کرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71083
مدیر‌عامل یکی از شرکت‌های خلاق از بانوان کارآفرینی است که با استعفا از شغل دولتی یک شرکت خلاق تاسیس و کارآفرینی کرد.

الهه مبلیان مدیر عامل شرکت خلاق رنگین جامه نگار گفت: به مدت سه سال کارمند معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان بودم. با توجه به علاقه‌ام به کارآفرینی، تصمیم گرفتم تا از شغل کارمندی استعفاء دهم و تمام وقتم را صرف ایجاد و توسعه یک شرکت خلاق کنم.

مدیر عامل شرکت خلاق رنگین جامه نگار ادامه داد: در ابتدای فعالیت این شرکت، در حوزه تولید پوشاک بانوان ورود کردیم. اما با توجه به نیاز به یک تیم حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری قابل توجه تصمیم گرفتیم تا زمینه فعالیت شرکت را تغییر دهیم. با توجه به مهارت در عرصه نقاشی روی چرم، این هنر را به عنوان زمینه کاری شرکت برگزیدم.

 

مبلیان ضمن توضیح تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه فعالیت‌های این شرکت خلاق، افزود: هنر نقاشی روی چرم در ابتدا تنها به صورت یک هنر تزئینی و به عنوان تابلو، مطرح شد. اما در شرکت تصمیم گرفتیم تا این هنر را به صورت کاربردی‌تر به کار بگیریم. از این رو تولید کیف، کفش، کیف‌پول، کیف عینک و انواع محصولات چرمی دیگر با استفاده از هنر نقاشی روی چرم در دستور کار قرار گرفت.

 

این فعال خلاق ضمن تبیین شرایط مورد نیاز برای تاسیس یک شرکت خلاق، گفت: خوشبختانه محصولات شرکت مورد استقبال مصرف‌کننده قرار گرفت و در حال حاضر برای 6 نفر در این مجموعه به صورت مستقیم، اشتغا‌ل‌زایی شده است و سبد محصولات چرمی شرکت به شکل محسوسی متنوع‌تر شده است.

وی همچنین بیان کرد: در همکاری با یکی از مجموعه‌های صنعتی اصفهان توافق کرده‌ایم تا پوشش و کاور چرمی تجهیزات پزشکی آنها را تولید کنیم و به کمک اتاق بازرگانی  نیز درصدد یافتن مقاصد صادراتی در خارج از کشور برای این محصولات هستیم.

 

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ربع‌رشیدی به کارآفرینی در صنایع فرهنگی و خلاق می‌پردازد
ربع‌رشیدی به کارآفرینی در صنایع فرهنگی و خلاق می‌پردازد
97/07/15 - 11:00
زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری هموارکننده مسیر توسعه صنایع خلاق و فرهنگی است
زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری هموارکننده مسیر توسعه صنایع خلاق و فرهنگی است
97/02/22 - 13:36
سومین جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا برگزار می‌شود
سومین جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا برگزار می‌شود
95/02/04 - 12:54
بیشتر بخوانیم