طراحي بومی و توليد سيستم‌هاي الكترونيكي و مخابراتي در کشور
به همت یک شرکت دانش‌بنیان داخلی محقق شد؛

طراحي بومی و توليد سيستم‌هاي الكترونيكي و مخابراتي در کشور


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 41392
یک شرکت دانش بنیان داخلی پاييز سال 77 فعاليتهاي خود را با هدف طراحي و توليد سيستم هاي الكترونيكي و مخابراتي مورد نياز سازمان ها و شركت هاي داخل كشور ( خصوصي و دولتي )‌ آغاز کرد.



یک شرکت دانش بنیان داخلی پاييز سال 77 فعاليتهاي خود را با هدف طراحي و توليد سيستم هاي الكترونيكي و مخابراتي مورد نياز سازمان ها و شركت هاي داخل كشور ( خصوصي و دولتي )‌ آغاز کرد.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عمده فعالیتهای این شرکت در زمینه «اتوماسیون صنعتی»، «بخش Quality Control»، «نرم افزار»، «سخت افزار» و «شبکه» است.


بخش اتوماسيون صنعتي این شرکت، با تكيه بر توان تخصصي خود در زمينه نرم افزار و سخت افزار حضور فعال در بخش هاي مختلف اتوماسيون خطوط توليد و كنترل فرآيند داشته است. این واحد برای برآورده كردن نيازمندي هاي صنايع از يك طرف و كاهش هزينه اجرا، از سوي ديگر با دو رويكرد مختلف در خدمت صنعت كشور بوده است.


به گفته محمود داودآبادی، مدیر عامل شركت پندار پژوه، طراحي پايه اي و تفصيلي خاص شرکت، در پروژه هايي كه استفاده از ماژولها و سيستم هاي استاندارد موجود كه توسط شركت هاي مختلف ارائه مي شود اقتصادي نبوده و گاهی منطبق با نياز نيست، مورد استفاده قرار می گیرد. در اين بخش طراحي و ساخت سخت افزار و برنامه نويسي نرم افزار كاربردي متناسب با نياز و الزامات خاص سيستم طراحي و اجراء مي شود.


به گفته وی، یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شرکت ما، طراحي و ساخت بصورت مختلط (Hybrid System Integration ) است. در این سیستم در رويكرد دوم بخشي از سخت افزار و يا نرم افزار بصورت ماژولهاي آماده از شركت هاي معتبر تأمين و با Interface هاي سخت افزاري و نرم افزاري مناسب كه به صورت خاص طراحي مي شوند با يكديگر جمع مي شود. اين روش كمك مي كند كه كاهش هزينه قابل توجهي به واسطه اجتناب از خريد نرم افزار هاي گران قيمت كه همه قابليتهاي آن قابل استفاده نيستند، صورت گیرد.


وی همچنین تصریح کرد: « طراحي،‌ مشاوره، تأمين و اجراء شبكه هاي صنعتي ( EPC Contract) به صورت Open Field Bus و با كليه استانداردهاي شبكه هاي صنعتي شامل ModBus/TCP، ModBus، Ethernet/IP، RTU-485، Profibus»، «برنامه نويسي انواع كنترلرهاي PC-Based PID & ON-OFF Controllers براي انواع پروسه هاي كنترلي نظير Level، Pressure، Temperature، Flow، Valves و … بصورت Single Loop، Multiple Loop Cascading، Hybrid»، «برنامه نويسي Pocket PC تحت Windows Mobile 2003، Windows CE و نرم افزارهاي كاربردي به منظور Field Diagnostic، Field Calibration، Field Data Logging » و «اتصال نرم افزاري و سخت افزاري Serial Devices» از جمله خدمات ارائه شده توسط شرکت است.


این فعال دانش بنیانی ادامه داد: در بخش Quality Control، خدماتی چون نظارت بر خروجي كليه واحدها از نقطه نظر مطابقت با استانداردهاي سخت افزاري و نرم افزاري در بخش QC انجام مي شود. استانداردهاي نرم افزاري همگي منطبق با مدل RUP هستند و از سطح طراحي و تحليل سيستم تا سطح Source Code (FPD, Class Structure, Term definitions, Version Control, GUI, Exception Handling ) را در بر مي گيرند. در بخش سخت افزار بسته به نوع آن (مخابراتي كنترلي و يا شبكه) از سطح طراحي PCB تا System Integration با استانداردهاي لازم مطابقت داده مي شود.


وی همچنین تصریح کرد: در بخش نرم افزار نیز کار ما به این صورت است که چنانچه پروژه مورد نظر Web Based باشد و نياز به ارتباط و دسترسي از طريق شبكه اينترنت داشته باشد، سايت مربوطه طراحي و پروتكلها و استانداردهاي ارتباطي و سطوح دسترسي با ايمني مناسب طرح ريزي شده و اجراء می شود.


داودآبادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شركت پندار پژوه ضمن فعاليت گسترده در بخشهاي فوق الذكر و توسعه نرم افزارهاي كاربردي مختلف تحت انواع شبكه هاي Ethernet، Interanet، Internet براي شركتهاي داخلي و خارجي در بسياري از پروژه هاي اجراء شده در سازمانها نقش نظارت و مشاوره و مستند سازي و دريافت Know-How SW-HW را داشته است.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم