فراخوان انتقال و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با بازیافت و امحاء پسماند الکترونیک منتشر شد

فراخوان انتقال و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با بازیافت و امحاء پسماند الکترونیک منتشر شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 47108
ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان انتقال و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با بازیافت و امحاء پسماند الکترونیک را منتشر کرد تا از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان در این حوزه بهره بیشتری برده شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنایع الکترونیک و محصولاتی همچون کامپیوتر، تلویزیون، لپ تاب، تلفن همراه بازار گسترده ای دارند و هرسال با شتاب بیشتری وارد بازار مصرف‌شده و پسماند آن انباشته می شود. این موضوع در حال حاضر به یکی از چالش‌های زیست‌محیطی در اغلب کشورها تبدیل شده است.

در این راستا به‌منظور انتقال و بومی سازی فناوری های مرتبط با بازیافت و امحاء پسماند الکترونیک، بهره مندی و استفاده مجدد از قطعات و عناصر ارزشمند بکار رفته در لوازم الکترونیک با توجه به قابلیت جداسازی آن ها ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوانی را منتشر کرده است. 

 این ستاد در نظر دارد با همکاری متخصصان و شرکت های دانش‌بنیان برای راه اندازی پایلوت متکی به فناوری بازیافت و امحاء پسماندهای الکترونیک در قالب یک خط پروژه و در یکی از استان های کشور اقدام کند.

بنابراین محققان تا 20 آبان ماه سال جاری برای ارسال طرح های پیشنهادی خود مهلت دارند تا پس از ارزیابی طرح های برگزیده معرفی شوند.

پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم