فراخوان؛ بومی‌­سازی ماشین‌های پیشرفته کشاورزی حمایت می‌شود

فراخوان؛ بومی‌­سازی ماشین‌های پیشرفته کشاورزی حمایت می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68245
فراخوانی برای حمایت از طرح «کسب و بومی‌­سازی دانش فنی تولید ماشین‌­های کشاورزی پیشرفته» اعلام شده است تا با توسعه با تجهیزات ایران ساخت در این حوزه کشاورزان بی نیاز از واردات شوند. بر اساس این فراخوان فعالان این عرصه برای ارائه طرح‌های فناورانه خود دعوت شدند.

 

 

 

 

ماشین آلات و دستگاه‌های مختلفی هستند که از خارج از کشور وارد می‌شوند و برای بومی‌سازی تولید آنها نیاز است که شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دست به کار شوند و کشور را از واردات این تجهیزات بی‌نیاز کنند. طرح‌های بومی‌سازی فناوری ساخت تجهیزات و دستگاه‌های مختلف، همواره مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

از این رو این معاونت با همکاری دستگاه‌های گوناگون، موفق شده است که فناوری بسیاری از دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز صنایع مختلف را بومی‌سازی کند و به تولید انبوه برساند.

کشاورزی نیز نقشی تعیین‌کننده در پیشرفت و امنیت غذایی هر کشوری دارد. برای توسعه در بخش کشاورزی باید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و کارآمدی در اختیار داشت. بر این اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دیگر نهادهای متولی، فراخوانی منتشر کرده است تا شرکت‌های پیشگام در این حوزه طرح‌های خود را برای بررسی، ارسال کنند.

نشا کار شالی برنج، ماشین‌­های برداشت گیاهان دارویی )زعفران، گل محمدی و زیره(، ماشین­‌های برداشت حبوبات، تجهیزات مرتبط با پرورش ماهی در قفس و ماشین­‌های مرتبط با توسعه مکانیزاسیون باغات در سطوح شیبدار از جمله تجهیزاتی است که  از بومی‌سازی فناوری آنها حمایت می‌شود.

شرکت‌­های توانمند و فعال در زمینه تولید ماشین‌­های پیشرفته ویژه در بخش کشاورزی دعوت می‌توانند با تکمیل فرم‌های ثبت‌نام،تا پایان تیرماه سال جاری طرح پیشنهادی خود را به پست الکترونیک megaprojectscenter@isti.ir  ارسال کنند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

اخبار مرتبط:

دستگاه نشرآوایی «ایران ساخت» شد

حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واردات بی رویه را محدود کرد

اطلاع رسانی در خصوص سیاستهای حمایتی دوره هفتم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

لیزینگ خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران

 



 



نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم