فضای کار اشتراکی؛ قصه خلق محصول از یک میز کار کوچک

فضای کار اشتراکی؛ قصه خلق محصول از یک میز کار کوچک


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68220
استفاده از فضاهای کار اشتراکی از جمله پدیده‌های است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال‌های اخیر در کشور گسترش یافته است. این موضوع و چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با آن، در رویداد پردیس سامیت 2020 مورد بررسی قرار گرفت.

 

در شش سال اخیر ده‌ها پردیس نوآوری  مانند شتابدهنده‌ها و مراکز و کارخانه‌های نوآوری در کشور تاسیس شده‌اند.

در بسیاری از این مراکز، قسمتی نیز به فضای کار اشتراکی اختصاص یافته است. ممکن است تیم‌های فناور و استارتاپی در ابتدا توان تهیه دفتر کار مستقل و بزرگ را نداشته باشند یا آنکه طرح آنها برای چنین هزینه‌های توجیه ندارد. دفاتر کار اشتراکی پاسخ به نیاز این افراد است.

در دفاتر کار اشتراکی این فعالان فناور، شانه به شانه هم ایده‌های خلاقانه خود را به محصولاتی تجاری تبدیل می‌کنند. با توجه به کارایی بالای این دفاتر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ابتدا از فعالیت این فضاهای کار اشتراکی، حمایت کرد و سعی کرد تا فعالیت آنها همگام با دیگر اجزای زیست بوم نوآوری، توسعه یابد.

 

بر این اساس در پردیس سامیت ۲۰۲۰  یک پنل ویژه به این پدیده جالب اختصاص یافت. حاضران در این نشست چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با این موضوع را بررسی کردند. در این رخداد که پنل “قصه یک میز کار” نام گرفت، تاریخچه توسعه این مراکز و نحوه فعالیت آنها بررسی شد.

 

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش دارد تا در سال 1399 استفاده از فضای کار اشتراکی به صورت کمی و کیفی گسترش یابد. بیشترین میزان بهره‌وری در این فضاهای کوچک کاری تولید می‌شود. صاحب یک ایده و یا یک تیم کوچک به جای کار در خانه و یا پرداخت هزینه سنگین اجاره دفتر، می‌تواند با هزینه نسبتاً کم و یا رایگان از این فضاهای کار اشتراکی استفاده کند.

 

گزارش از : مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

اخبار مرتبط:

گردش مالی ۱۰۰ میلیاردی مرکز تخصصی فن‌بازار در حوزه گاز

حمایت از «فن‌بازارها» افزایش خواهد یافت

دومین نمایشگاه شهر هوشمند فرصتی برای رسیدن به افق

۳۲ قرارداد سرمایه گذاری و انتقال فناوری رونمایی شد

رئیس شبکه فن بازار ملی ایران: لرستان به یکی از فن‌بازارهای مهم کشور تبدیل شود

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم