قبل از انقلاب اسلامی در حوزه فناوری‌های پیشرفته نقش عادی هم نداشتیم
منطقی در نشست رسانه‌ای تبیین دستاوردهای صنعتی انقلاب اسلامی ایران:

قبل از انقلاب اسلامی در حوزه فناوری‌های پیشرفته نقش عادی هم نداشتیم


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35573
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی؛گفت: ورود در بخش‌های مختلف فناوری توسط محققان داخلی، به خصوص در فناوری‌های پیشرفته از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی؛ با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب اسلامی ایران، نقش فناوری‌های پیشرفته، چشم‌گیر نبوده است گفت: ورود در بخش‌های مختلف فناوری توسط محققان داخلی، به خصوص در فناوری‌های پیشرفته از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بابیان اینکه در قبل از انقلاب اسلامی ایران، نقش فناوری‌های پیشرفته، چشم‌گیر نبوده است گفت: کشور از منظر فناوری جهش زیادی بعد از انقلاب اسلامی پیدا کرده است و در آینده نیز پتانسیل زیادی در این زمینه ایجاد خواهد شد، و در هر حوزه از فناوری پیشرفته که وارد شده ایم می توانیم جایگاه رقابتی بسیار مناسبی داشته باشیم.

منطقی با اشاره به فعالیت‌های علمی صورت گرفته در کشور انقلاب اسلامی گفت: اگر از منظر صنعت به انقلاب بنگریم، ۳ تحول اساسی از جنبه افزایش تولید محصولات صنعتی، افزایش ارزش افزوده و در نهایت ارتقاء شتابان  فناوری در انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است. 

وی  افزود: در بخش افزایش حجم کمی خوشبختانه شاهد جهش‌های بسیار خوبی در کشور هستیم که در آمارهای متعدد به آنها اشاره شده است ولیکن در بخش ارزش افزوده رشد ۲۰ تا ۸۰ برابری دررشته های داشته‌ایم.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی افزود: ارتقاء قابلیت های فناوری یکی دیگر از بخش‌های خاص بعد از انقلاب است، که در آن پیشرفت‌های های فوق‌العاده آیی را شاهد بودیم ولی موضوع مهم آن است، که  بدانیم چگونه از پتانسیل‌های  بالای فناوری های ایجاد شده ، جهت پیشرفت اقتصادی در مسیر آینده کشور بهره‌مند شویم. 

وی گفت: اگر صنایع را در ۳ بخش « خوراکی، آشامیدنی نساجی»، « حمل‌ونقل، پتروشیمی» و « هوا فضا و داروسازی» تقسیم کنیم، در گروه دوم و سوم سهم ارزش‌افزوده در درآمد ملی دارای بیشترین نقش است. 

منطقی در پایان با تأکید بر پتانسیل بالای علم و فناوری در کشور گفت: از پیشرفت‌های حاصله در حوزه علم و فناوری باید بدانیم با استفاده از رویکرد روش‌های نوین ، ضریب رشد اقتصادی را به صورت جهشی را افزایش دهیم.

بر اساس این گزارش، یازدهمین شنبه انقلاب با محور صنعت به همت جنبش مردمی با تلاش چهل سال انقلاب اسلامی، موسوم به شنبه‌های انقلاب با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی  و رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و سید محمد صاحب‌کار رییس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و جمعی دیگر از اندیشمندان و فعالان حوزه صنعت برگزار شد.

 پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم