لزوم افزایش توانمندی دانش‌آموزان کشور در حوزه سلول‌های بنیادی
حمیدیه در بازدید از غرفه پژوهش سرای سلول‌های بنیادی بیان کرد:

لزوم افزایش توانمندی دانش‌آموزان کشور در حوزه سلول‌های بنیادی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 29323
دبیرستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در بازدید از غرفه پژوهش سرای سلول‌های بنیادی چهارمین نمایشگاه فن بازار و دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان البرز بر لزوم افزایش توانمندی دانش آموزان کشور در حوزه سلول‌های بنیادی تاکید کرد.




دبیرستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در بازدید از غرفه پژوهش سرای سلول‌های بنیادی چهارمین نمایشگاه فن بازار و دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان البرز بر لزوم افزایش توانمندی دانش آموزان کشور در حوزه سلول‌های بنیادی   تاکید کرد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در بازدید از غرفه پژوهش سرای سلول‌های بنیادی در چهارمین نمایشگاه فن بازار و دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان البرز گفت: دستاوردهای ارائه شده توسط دانش آموزان در این نمایشگاه حاکی از توانمندی بالا و علاقه‌مندی آنها به این حوزه از علوم نوین است. همچنین ظرفیت‌های بسیار مناسب استان البرز در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، این استان را در آینده نزدیک به قطب تجاری‌سازی این حوزه در کشور تبدیل خواهد کرد.
وی ضمن ابراز امیدواری از شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای دانش آموزان در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: افتتاح نخستین پژوهش سرای دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در کرج باعث  رشد چشمگیر فعالیت‌های پژوهشی دانش آموزان در این حوزه از علوم شده است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با اشاره به روند رو به رشد توسعه فناوری حوزه سلول‌های بنیادی در سه سال اخیر در کشور و به ویژه در استان البرز توضیح داد: این رشد مرهون توجه ویژه مسئولان در هدایت و حمایت از دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی همانند آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی است.
حمیدیه همچنین ضمن ابراز خوشنودی از توسعه تحقیقات در مدارس کشور خاطر نشان کرد: از آنجایی که آینده کشور به دست دانش آموزان گره می‌خورد لازم است در این  مسیر به توسعه پژوهش و فناوری در بین دانش آموزان کشور توجه ویژه‌ای داشت.
وی همچنین گفت: اکنون کشور عزیزمان ایران شاهد توانمندی‌های دانش آموزان علاقه‌مند ایرانی در عرصه‌های علمی و پژوهشی در سطح بین‌المللی است.
دبیر ستاد در پایان افزود: ایرانیان در انجام کارهای علمی شهرت جهانی دارند و امروز کشورمان توانسته است با تکیه بر این علم به درمان بیماری‌های صعب‌العلاج بپردازد.

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم