محصولات فرهنگی

محصولات فرهنگی "دانش بنیان"شدند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 46379
در عصر حاضر تکنولوژی تنها محدود به حوزه های فنی نیست و تکنولوژی اجتماعی و فرهنگی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . شرکت های دانش بنیان ایرانی سعی کرده اند تا با تولید محصولات فرهنگی با کیفیت در نقش سربازان جنگ نرم به مقابله با تهاجم فرهنگی بروند.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  ، بسیاری از کشورهای جهان تنها مصرف کننده محصولات پویا نمایی هستند و چند کشور محدود  همچون ژاپن و آمریکا برای سالها با توجه به اهداف فرهنگی خود به این کشورها انیمیشن صادر می کردند . هدف از ساخت محصولات پویا نمایی ، تنها سرگرم کردن کودکان نیست و به عنوان یک حامل فرهنگی می توان مفاهیم و بسته های متنوع تربیتی را به وسیله این مدیوم رسانه ای  به مخاطب ارسال کرد . در سالهای اخیر از پویا نمایی علاوه بر حوزه کودک در بخش های متنوع دیگری همچون تبلیغات نیز به شکلی گسترده استفاده می شود .

 

سریال سازی

 رضا تقدسی بهاری مدیر شرکت دانش بنیان پویا نمایی حور در این باره می گوید : با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی ، سالها است که ضرورت توجه جدی به حوزه کودکان احساس شده است . مجموعه ما قریب 25 سال سابقه فعالیت دارد و با توجه به اینکه جوانان متخصص و خلاق همواره ستون اصلی این شرکت بوده اند ، توانستیم  اولین مجموعه ای در کشور باشیم که  از  رایانه برای پویا نمایی استفاده کنیم . انیمیشین های مشهور بسیاری مانند سیا ساکتی ، بابا برقی ، فرمانراویان مقدس ، دانشمندان بزرگ ،کوشا ، مثل نامه و بسیاری دیگر توسط جوانان این مجموعه ساخته شده اند .

 این شرکت همچنین موفق شد تا دومین سریال طولانی تاریخ انیمیشن در جهان یعنی مهارت های زندگی را تولید کند . تنها کارتون سیمپسون ها از مجموعه 550 قسمتی ما طولانی تر است . وی در ادامه اظهار می کند : همانگونه که خودکفایی در تولید قطعات صنعتی اهمیت دارد ، خودکفایی در تولیدات فرهنگی نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا تولیدات ما با استفاده از داستانها و مضامین ایرانی و با بهره گیری از شاخص های مذهبی ، مانع از آن می شود که ذهن کودک ایرانی توسط محصولات نامطمئن بیگانه ، آلوده شود . دهها سازمان دولتی  و خصوصی مانند سازمان انرژی اتمی ، پلیس فتا ، راهور ، بیمه مرکزی ، وزارت نیرو ، ..... برای ترویج مضامین مورد نظرشان از محصولات انیمیشنی این مجموعه استفاده می کنند که نشان دهنده پتانسیل های بالای تجاری  این عرصه است .

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم