محصولی نوآورانه برای حل مسائل حرارتی صنایع ارائه شد

محصولی نوآورانه برای حل مسائل حرارتی صنایع ارائه شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 46899
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با محصولات خود راهکارهای علمی و نوآورانه برای مسائل حرارتی صنایع مختلف با عایق های آیروژل ارائه کرده است.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جمعی از متخصصان مهندسی شیمی در یک شرکت دانش بنیان برای تولید انواع محصولات بر مبنای آیروژل های نانو متخلخل با کیفیت بالا اقدام کرده اند.

تمامی دانش فنی تولید شامل طراحی و ساخت تجهیزات، فرمولاسیون ویژه محصولات، راه اندازی خط تولید، توسعه محصولات جدید توسط این شرکت فناور در داخل کشور توسعه یافته و بومی سازی شده است.

این شرکت دانش بنیان فعال همزمان با دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

به گفته حسن برگزین مدیر عامل شرکت دانش بنیان پاکان آتیه نانو دانش، محصولات زیست سازگار یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید آلایندگی، افزایش ایمنی و کیفیت محصولات تولیدی صنایع مختلف است. فناوری به کار رفته در تولید این محصولات یعنی "آیرو ژل" از جمله فناوری های مهم و استراتژیک حوزه نانو در دنیا است. کشور ایران نیز از جمله معدود کشورهای دارای این فناوری است.

وی همچنین بیان کرد: این شرکت فناور تولید کننده عایق های نسل جدید آیروژل بر مبنای فناوری نانو است. آیروژل ها سبکترین جامد تجاری شده دنیا هستند و بهترین عایق های حرارتی دنیا با ضریب بسیار کم محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر عایق های آیروژل در دنیا مورد استقبال قرار گرفته اند و بزرگترین پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، صنایع نظامی و دفاعی و سایر صنایع بزرگ از انواع آن در بخش های مختلف استفاده می کنند. آیروژل های نانو متخلخل فرصت های بسیار زیادی برای کاهش اتلاف انرژی، کاهش هزینه های عایق کاری و توسعه عایق کاری در شرایط پیچیده که از توانایی عایق های رایج خارج است ایجاد کرده است.

عایق های پیشرفته هواژل یکی از محصولات این شرکت فناور است که برای عایق کاری تجهیزات هوایی و فضایی، عایق کاری صنایع ذوب و ریخته گری، عایق کاری تجهیزات ویژه مخابراتی، عایق کاری انواع کشتی و شناور و عایق کاری ساختمان و تاسیسات کاربرد دارد. ضریب انتقال حرارت فوق العاده کم، مقاوم در برابر انواع مواد شیمیایی، منعطف با مقاومت مکانیکی بالا، تشکیل شده از حفرات نانویی، طول عمر بیش از 20 سال، کاملا آب گریز، نسوز و ضد حرارت برخی از ویژگی های آن است.

آیروژل ها جامدات نانو متخلخل با تخلخل های نانومتری در ابعاد 2 تا 50 نانومتر هستند و بیش از 97 درصد تخلخل دارند که با هوا پر شده است. آنها به صورت فوق آبگریز تولید می شوند. همچنین آیروژل ها طبق مستندات سازمان های معتبر کاملا زیست سازگار بوده و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

پایان پیام/25

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم