مدارس با علوم شناختی عجین می‌شود

مدارس با علوم شناختی عجین می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46714
فضاهای آموزشی سطح کشور با برگزاری مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی در جهت ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی میان دانش آموزان گام برمی‌دارند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان مقاطع دبیرستانی با حوزه های علوم شناختی و ترویج و ارتقای این دانش در سطح فضاهای آموزشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش هرساله درسطح کشور برگزارمی‏ شود.

این مسابقات با هدف جذب علاقه مندان به مطالعه "مغز" برای نخستین بار در سال 1392 با حمايت ستاد توسعه علوم شناختی و جمعی از فارغ التحصيلان مدارس دبيرستان علامه حلی برگزار شد تا نخبگان و استعداد های درخشان دانش آموزی بتوانند قبل از ورود به مراکز و موسسات آموزش عالی با مباحث و دانش علوم شناختی آشنا شوند.

در ششمین دوره از مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی، 600 دانش آموز مقطع دبیرستان از 29 استان در پنج قطب کشوری در قالب یکصد تیم ترکیبی از رشته های ریاضی، تجربی و علوم انسانی رقابت داشتند که  26 تیم برگزیده شدند و در مراسم اختتامیه این مسابقات سه تیم برتر انتخاب و معرفی خواهند شد. مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان مقاطع دبیرستان به منظور انتخاب و معرفی تیم های برتر این مسابقات، نوزدهم مهرماه جاری دردبیرستان علامه حلی تهران برگزارمی شود.

عمده ترین هدف از برگزاری مسابقات علمی در ارتباط با رشته های علوم اعصاب شناختی انجام تحقیقات است تا اتصال فعالیت های تحقیقاتی از دوره های دبیرستان به مراکز دانشگاهی و نیز سیاست تقویت فرهنگ و روحیه همکاری در مراکز آموزشی در امر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی پیگیری و دنبال می شود.

پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم