مدیریت ذهنی برای مقابله با کرونا

مدیریت ذهنی برای مقابله با کرونا


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 49984
درست که از شهر ووهان چین آغاز شد اما اکنون در مرحله همه‌گیری آن قرار داریم. با وجود اینکه از شیوع «ویروس کرونا» چندین ماه می‌گذرد اما هنوز هم در حال قربانی گرفتن و انتشار است. اخبار منتشر شده نشان می‌دهد آن چنان هم کشنده نیست اما سرعت شیوع و انتقال بالایی دارد.

 

قطعا نوآوری‌ها امید مردم جهان را دو چندان کرده است. زیرا تولید محصولات فناورانه و نوآورانه برای درمان و پیشگیری از این بیماری امیدبخش آنها است.

کرونا زندگی مردم در جهان را تحت تاثیر قرار داده است. هر روز اخبار زیادی پیرامون این ویروس در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود و همچنان در صدر اخبار دنیا قرار دارد. محققان در دنیا بسیج شده‌اند برای تولید دارو و واکسن. گروهی دیگر هم به دنبال ساخت و طراحی کیت‌های تشخیصی با هزینه‌هایی کم هستند.

موضوع مهم دیگر درباره این بیماری انتشار اخبار آن است  تا در ذهم مردم تصویری درست از این بیماری ایجاد شود. در همین راستا ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی از همان روزهای اولیه شیوع این بیماری در کشور، طرح پایلوت را آغاز کرد تا اطلاع رسانی درستی در این حوزه انجام شود. در این صورت شاهد مدیریت بهتری نیز در این زمینه می‌شویم.

 

به گفته نیلی احمدآبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، این بیماری ذهن و قوای شناختی افراد را به واسطه اضطراب و تهدیدی که به وجود می‌آورد تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. مدیریت ذهنی به وسیله علوم شناختی کاری است که در طرح مد نظر ما بود و بازخوردهای خوبی نیز به همراه داشت. یکی از رسالت‌های ستاد در دسترس قرار دادن اطلاعات این حوزه برای عموم است. در این راستا کلیپ‌هایی با حمایت معاونت ساخته شد و در شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع رسانی درست منتشر شد. در این صورت افراد کمتر در معرض اطلاعات غلط قرار می‌گیرند و ابهامات آنها رفع می‌شود.

 

   گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25


اخبار مرتبط:

* مواجهه‌ منطقی با «کرونا»

* اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای تولید اقلام مقابله با کرونا

* «با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می‌دهیم»


تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم