مرگ با کربن مونوکسید غیر ممکن می‌شود

مرگ با کربن مونوکسید غیر ممکن می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 49175
یک شرکت دانش‌بنیان توانست چند دستگاه پرکاربرد در آزمایشگاه و نیز حسگرهای گازهای سمی، اکسيژن، حسگرهای الکترونيکی خودرو و همچنین سنسورهای مادون قرمز را طراحی و تولید کند.

عباسعلی خدادادی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «توسعه حسگرسازان آسیا» درباره دستگاه «نانوسورد» ساخته شده در این شرکت گفت: دستگاه نانوسورد يكي از پركاربردترين دستگاه‌ها در تعيين مشخصات مواد نانو ساختار از جمله نانو ذرات فلزي، اكسيد فلزي، سولفيدي، نانو لوله‌ها، نانو الياف، نانو جاذب‌ها است.

 وی ادامه داد: مشخصه‌هاي كه این دستگاه توانایی اندازه‌گيري آن را دارد، سطح  BET، خواص جذبي نانو ذرات، مكانيزم و دماي احياي نانو اكسيد‌هاي فلزي و توزيع و دانسيته سايت‌هاي فعال هستند و بیشتر آناليزها صورت گرفته بر مبناي جذب فيزيكي يا شيميايي و تكنيك‌هاي برنامه‌ريزي شده دمايي انجام می‌شود.

این فعال فناور افزود: مزیت به کارگیری این تکنیک‌ها این است که از نظر تجربي در مقايسه با ساير روش‌هاي اسپكتروسكوپي (طیف سنجی) ساده‌تر و ارزان‌تر هستند. همچنين تفسير نتايج بدست آمده از نظر كيفي و كمي ساده و واضح است.

خدادادی به کاربرد این دستگاه اشاره کرد و گفت: از اين دستگاه در شناسايي و تعيين مشخصات و خواص مواد نانو ساختار شامل نانو الياف، نانو ذرات، نانو لوله‌ها، نانو كاتاليست‌ها، نانو و استفاده مي‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «توسعه حسگرسازان آسیا» درباره دیگر محصولات تولید شده این شرکت توضیح داد: کار تحقیقاتی بسیاری بر روی حسگرهای گاز در این شرکت صورت گرفت و حدود 90 مقاله آی اس آی درباره این باره نوشته شده است و چندین پروژه با همکاری شرکت ملی گاز ایران و همچنین صنایع شهید میثمی صورت گرفته است.

وی گفت: حسگر CO برای هشدار انتشار گاز کشنده بی­ بو و رنگ CO و جلوگیری از مرگ خاموش در اماکن مسکونی، اداری، تجاری و حسگرهای گاز شهری برای هشدار نشت گاز شهری و جلوگیری از آتش­سوزی به‌کار می‌رود.

وی ادامه داد: حسگر گاز شهری (متان) و  COبا همکاری شرکت ملی گاز در تعداد محدودی تولید صنعتی شد که متاسفانه با بروز مشکلاتی مالی و دیگر مشکلات تولید و توسعه آن متوقف شد.

این فعال فناور درباره میزان شغل ایجاد شده در این شرکت گفت: در حال حاضر به صورت مستقیم برای 6 نفر شغل ایجاد شده است.

وی درباره اختلاف قیمت محصولات تولید شده این شرکت با نمونه مشابه خارجی آن گفت: معمولا اختلاف قیمت‌ها حدود 50 درصد است و در برخی موارد دیگر این اختلاف قیمت بسیار بیشتر است.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

پایان پیام/

 

اخبار مرتبط

*مواد هوشمند کروماتیک را بشناسیم

*ارتقای دانش مواد زیستی در کشور

*ایران آماده تامین تجهیزات آزمایشگاهی گرجستان است

*حسگر اپتیکی گاز هیدروژن ساخته شد

*تمرکز بر حوزه دارو و سلامت پیگیری می‌شود

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم