مسابقات ملی دانش آموزی دانش مغز؛ استعدادها رقابت کردند تا برگزیدگان علوم شناختی را توسعه دهند

مسابقات ملی دانش آموزی دانش مغز؛ استعدادها رقابت کردند تا برگزیدگان علوم شناختی را توسعه دهند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71523
نفرات برتر مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» انتخاب و معرفی شدند.

این مسابقات با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری و توسط انجمن علوم اعصاب ایران برگزار می شود و استعداد یابی در نتیجه رقابت میان دانش آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته های علوم شناختی در سطح کشور هدف آن است.

ششمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی «دانش مغز»  که با شرکت بیش از ۴هزار دانش‌آموز از سراسر کشور آغازشده بود ‌، در آبان‌ماه سال جاری با رقابت ۲۵ دانش آموز به عنوان برگزیدگان مرحله‌ اول این رقابت ها به پایان رسید. این مسابقات هر ساله بین دانش آموزان سنین 13 تا 18 سال مقطع متوسطه  در تهران و مراکز استان های کشور و به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود.

در مرحله نهایی این رقابت ها احسان رضایی مقدم دانش‌آموز پایه‌ی‌ دهم دبیرستان استعدادهای درخشان دارالفنون به عنوان نماینده‌ ایران برای شرکت در رقابت‌های BrainBee جهانی انتخاب و در مردادماه سال آینده به آمریکا اعزام خواهد شد. مسابقات   brain bee  رقابتی گسترده میان نوابغ دانش آموزی درسطح جهانی است که بسترها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته های مرتبط با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می کند.

در مرحله نهایی این دوره از مسابقات، شش نفر از دانش آموزان موفق به کسب مدال طلا و هشت نفر دیگر به مدال نقره دست یافتند و یازده دانش آموز نیز مدال های برنز این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز درپنج سال گذشته همواره در میان ۵ کشور برتر این مسابقات جای داشتند و در پنجمین دوره این مسابقات نیز مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی به نماینده اعزامی کشورمان اختصاص یافت.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 چهارمین دوره مسابقات ملی
چهارمین دوره مسابقات ملی "دانش مغز " برگزیدگان خود را شناخت
97/01/27 - 11:44
 رقابت بیش از 4هزار دانش‌آموز کشور در حوزه علوم اعصاب شناختی
رقابت بیش از 4هزار دانش‌آموز کشور در حوزه علوم اعصاب شناختی
96/09/25 - 11:29
 دانش آموزان خلاق امروز آینده درخشان حوزه شناختی را نوید می‌دهند
دانش آموزان خلاق امروز آینده درخشان حوزه شناختی را نوید می‌دهند
96/07/29 - 10:38
بیشتر بخوانیم