مسیر گسترش حوزه‌های علوم شناختی در استان‌های مختلف هموار شد
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی؛

مسیر گسترش حوزه‌های علوم شناختی در استان‌های مختلف هموار شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35742
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تلاش ها برای توسعه و گسترش حوزه‌های علوم شناختی در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.



عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تلاش ها برای توسعه و گسترش حوزه‌های علوم شناختی در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا  حاجی یخچالی عضو هیات عملی گروه روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز اعلام کرد: به منظور ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی در سطح مراکز و موسسات آموزش عالی استان خوزستان و نیز ایجاد علاقه مندی در میان دانشجویان، محققان و نخبگان علمی برای مهاجرت به حوزه های علوم شناختی ، تلاش های وسیعی با برخورداری از حمایت و کمک های ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در این استان آغاز شده است.
حاجی یخچالی ادامه داد: در یک سال اخیر اقدامات مثبتی برای ایجاد رشته علوم شناختی گرایش ذهن ، مغز و تربیت در دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شد و تلاش برای راه اندازی رشته  روانشناسی شناختی در مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین بیان کرد: با هدف گسترش دانش علوم شناختی در مراکز علمی استان خوزستان ، انجمن علمی دانشجویی مغز و شناخت در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال راه اندازی است که این امر گامی مثبت برای فعالیت دانشجویان و علاقه مندان در حوزه های علوم شناختی محسوب می شود.
عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه تلاش برای ایجاد و راه اندازی قطب علمی شناخت و آموزش در این دانشگاه یکی دیگر از اقدامات برای ترویج علوم شناختی در استان خوزستان بشمار می آید، خاطر نشان کرد: با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ، تفاهم نامه همکاری میان این دانشگاه و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز منعقد شد و دوره آموزشی - مهارتی  نقشه برداری مغز با هدف اشنایی محققان با زمینه های پژوهشی علوم شناختی و نیز کنفرانس مهندسی کامپیوتر ، فناوری های اطلاعات و کاربردهای هوش مصنوعی با محوریت علوم شناختی در این دانشگاه برگزار شد.
وی تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برخی حوزه های علوم شناختی از جمله خرید و نصب دستگاه " QEEG" ،ERP، "نوروفیدبک "و "بیو فیدبک " را از دیگر اقدامات در راستای توسعه و گستر ش علوم شناختی در دانشگاه شهید چمران اهواز برشمرد و عنوان کرد: استان خوزستان با برخورداری از محققان، نخبگان و متخصصان ، مستعد توسعه و گسترش حوزه های علوم شناختی است و دستیابی به این هدف نیازمند حمایت های هرچه بیشتر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و دیگر مراکز علمی کشور می باشد.  
شایان ذکر است ، دکتر"سید کمال خرازی "دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی اسفند ماه سال گذشته در همایش"هم اندیشی راهکارهای توسعه علوم و فن آوری های شناختی" در دانشگاه شهید چمران اهواز، خواستار توسعه فرهنگ مشارکت و تلاش جمعی برای ترویج و گسترش علوم شناختی در مراکز علمی و دانشگاه ها شد.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم