مسیر گسترش فعالیت 68 تیم‌ بازی‌ساز هموار شد

مسیر گسترش فعالیت 68 تیم‌ بازی‌ساز هموار شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69671
ساختاری به نام «همگرا» برای حمایت هدفمند و ساختاری از تیم‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌سازی رایانه‌ای به وجود آمده است که خدمات اختصاص یافته در این حوزه را به سمت شرکت‌های بازی‌ساز هدایت می‌کند. در سال ۹۹ بیش از ۶۰ شرکت به عضویت این سختار حمایتی درآمدند.

شرکت‌های بازی‌ساز رایانه‌ای یکی از فعال‌ترین اعضای برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق را تشکیل می‌دهند. ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، همواره تلاش کرده است تا شرکت‌ها و تیم‌های خلاق بازی‌سازی بر اساس، راهبرد توسعه بازار، محصولات باب طبع کاربر ایرانی را به بازار مصرف عرضه کنند.

با توجه به گردش مالی قابل توجه بازی‌های رایانه‌ای در سطح بین‌الملل و لزوم تولید بازی‌های رایانه‌ای منطبق با فرهنگ ایرانی‌اسلامی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با همکاری دیگر ارگان‌های مسئول از جمله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از ایجاد پلتفرم «همگرا» حمایت کرد.

«همگرا» در واقع یک ساختار حمایتی است که استودیوهای سازنده بازی‌های رایانه ای را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این ساختار شرکت‌ها و تیم‌های بازی‌ساز را در نهایت در چهار سطح، طبقه‌بندی می‌کند.
ساختار همگرا با استفاده از خدمات ارائه شده از سوی  «تامین کنندگان خدمات مورد نیاز بازی‌سازهای رایانه‌ای»  نیازمندی‌های مختلف این تیم‌ها و شرکت‌ها را برطرف می‌کند.

همچنین شرکت‌ها و تیم‌های بازی‌ساز، بسته به اینکه در چه سطحی، طبقه بندی شده‌اند از بسته‌های حمایتی مختلف برخوردار می‌شوند. در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۸ تیم و شرکت بازی‌ساز رایانه‌ای به عضویت ساختار «همگرا» درآمدند.

ساختار همگرا تلاش دارد تا با شناسایی جوانان فناور، استارتاپ‌های خلاق و استعدادهای جدید، زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای را هر چه بیشتر رونق بخشد. این شرکت‌ها همچنین در صورت داشتن محصولی مناسب برای صادرات از بسته حمایتی ویژه صادرات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بهره‌مند می‌شوند.

شرکت‌ها و تیم‌های فعال در حوزه بازی‌سازی رایانه‌ای علاقه‌مند به عضویت در ساختار همگرا می‌توانند به سایت برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق مراجعه کنند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

ستاری: شرکت‌های دانش ‌بنیان موفق به حل معضلات کرونا شدند

نقش خلاقیت در موفقیت چیست؟

ضرورت خلاقیت در موفقیت کسب‌وکار

خلاقیت و نوآوری: چگونه شرکت های برنده خلاقیت را به ارزش و رشد تجاری تبدیل می کنند؟

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم