تخفیف‌های اعتباری آزمایشگاهی از مرز 500 هزار خدمت گذشت

تخفیف‌های اعتباری آزمایشگاهی از مرز 500 هزار خدمت گذشت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 69672
تخفیف‌های اعتباری یکی از خدماتی است که در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فعالان این حوزه در اشکال و به شیوه‌های مختلفی ارائه می‌شود. خدماتی که به مرز 600 هزار مورد رسیده است.

۵۵۸ هزار و 255 خدمت اعتباری ارائه شده به متقاضیان عددی است که به ثبت رسیده است. این آمار یعنی خدمات آزمایشگاهی کشور هم رشد قاب قبولی را در کشور تجربه کرده است. خدماتی که پژوهشگران، اساتید دانشگاه‌ها، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و غیره از آن بهره برده‌اند.

یکی از مشکلات پیش‌روی فعالان عرصه آزمایشگاهی در کشور، عدم دسترسی به برخی خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی است. این خدمات با دریافت برخی تخفیفات به این متقاضیان ارائه می‌شود. مثلا پژوهشگران برای توسعه فعالیت‌های خود نیاز دارند که به این خدمات دسترسی داشته باشند اما گاهی هزینه‌های بالا و کمبود برخی امکانات مانع از این دسترسی می‌شود. ارائه تخفیفات در سطوح مختلف اما این مشکل را برطرف کرده و علاقه‌مندان به این خدمات و تجهیزات دسترسی می‌یابند.

بر اساس آمارهای موجود تاکنون 704 مجموعه در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عضو شده‌اند. این اتفاق دسترسی به خدمات و تجهیزات این مجموعه‌ها برای علاقه‌مندان و استفاده‌کنندگان از این خدمات را سهل می‌کند. کاری که در نهایت کیفیت این خدمات در کشور را افزایش می‌دهد.

در این شبکه خدمات مختلفی در حوزه‌های گوناگون فنی و مهندسی، مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، حوزه محیط‌زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست‌فناوری و پزشکی مانند داروسازی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره، ارائه می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

ارائه تخفیفات آزمایشگاهی به دانشجویان و اعضای هیئت علمی

اعضای جدید شبکه آزمایشگاهی 20درصد تخفیف بهارانه می‌گیرند

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم